Monday, July 14, 2008

Debat, "tujuan nak menghancurkan UMNO"?

Besok 15hb. Julai 2008 akan mencatit satu lagi sejarah politik tanahair sekiranya program debat diantara Shebry Chik, Menteri Penerangan Malaysia dengan Anwar Ibrahim, Penasihat Parti Keadilan Rakyat berhubung isu harga minyak yang naik mendadak baru baru ini diteruskan juga.

Debat yang dijangka akan berlangsung di Dewan Bahasa Pustaka (DBP) itu akan di siarkan secara langsung oleh TV3 dan Astro dan disitulah juga satu masa dulu diadakan debat diantara Presiden UMNO, Tun Mahathir Mohamed dengan Presiden PAS, Dato' Haji Fathil Mohd Nor.

Pertemuan diantara Shebry Chik dengan Anwar Ibrahim pada awal lagi telah melihat kekalahan Shebry kerana tajuk nak turun minyak yang akan dibawa oleh Anwar itu akan mendapat sokongan 100 peratus oleh rakyat malaysia, termasuk Shebry sendiri tentunya suka sekira harga minyak di turunkan, kalau Shebry tak setuju harga minyak diturunkan itu bermakna metalnya kurang sihat.

Pihak penganjur juga nampaknya hendak mencari publisiti dengan memerangkap Shebry kerana Shebry sebagai orang yang muda yang baru dapat jawatan menteri tentunya berlagak pandai, walhal ilmu politiknya kurang meyerlah, atau Shebry sengaja mahu berdebat dengan Anwar yang akhirnya beliau mengaku kalah dan melihat kerajaan yang di pimpin oleh Pak Lah lemah yang akhirnya rakyat akan terus menolak kerajaan BN.

Diharapkan debat malam besuk bukan atas nama UMNO, kerana ramai ahli ahli UMNO tak setuju debat itu diadakan, debat sebegini tidak menguntungkan UMNO, bahkan boleh memalukan UMNO kerana ahli ahli UMNO sendiri setuju harga minyak diturunkan. Siapa orang UMNO yang menyokong debat ini diadakan dialah sebenarnya ingin melihat pengaruh UMNO akan berkurangan dikalangan rakyat jelata.

Letaklah siapa saja orangnya untuk berdebat dengan tajuk "Anwar Naik Minyak Turun" orang yang tak setuju minyak akan turun akan berhadapan dengan kekalahan yang amat memalukan dan sekiranya hari ini kerajaan adakan punggutan suara sama ada rakyat setuju harga minyak dikekalkan atau diturunkan dah pasti jawapanya akan berpihak kepada Anwar Ibrahim.

Sebenarnya Debat malam besuk itu adalah langkah bodoh pihak Kerajaan dan UMNO, sepatutnya kerajaan tidak membenarkan menteri nya melakukan kerja ikut suka hati dan perasaan, begitu juga UMNO jangan biarkan kerja ahli yang dulunya tidak UMNO, tiba tiba nak jadi hero UMNO. kalau kerajaan dan UMNO tidak dapat mengawal orang yang di gaji, ini bererti UMNO sebenarnya sedang menuju kehancuran. Dan kehancuran UMNO semenangnya ditunggu tunggu oleh mereka yang anti Melayu dan Islam.

Bak kata Ayat Ayat CINTA, 'musuh dalam selimut".

No comments: