Saturday, June 7, 2008

cuti 'harijadi KDYMM SPB Yang DiPertuan Agong' berbedza dengan cuti hari agong saya.

Kelmarin Dato' Seri Penglima Annuar Haji Musa, Pengerusi Barisan Nasional (BN) Negeri Kelantan, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan, Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia, Pengerusi Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA), Ketua UMNO Bahagian Ketereh, Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) hari ini telah bertukar panggilan, Ketua UMNO & KAFA saya ini telah dianugerahkan Bintang yang bergelar TAN SRI HAJI ANNUAR MUSA, oleh KDYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong. satu nama baru kepada masyarakat Ketereh diatas pengurniaan pangkat kepada beliau. Tahniah Tan Sri dan dalam jawapan beliau melalui sms T Kaseh n salam.

Hari ini semua pejabat kerajaan cuti umum sempena sambuatan hari jadi KDYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, kedai runcit pun tutup, kakitangan kerajaan yang berminat main golf tentunya bermain se awal pagi, yang lain bersantai bersama keluarga dan kekasih yang mereka CINTAI, tak kira bangsa dan keturunan apa, walau pun negara malaysia penduduknya berbilang bangsa tapi tetap aman dan bahagia.

Dalam ucapannya baginda titah supaya rakyat jangan gundah gulana pasal isu kenaikan harga minyak, bersabarlah dalam menempuh dugaan hidup, ini adalah dugaan TUHAN yang harus diterima pakai. Kerajaan akan memikirkan cara bagaimana untuk mengatasi masalaah rakyat jelata. Bersabarlah.

Sampai bila kena bersabar, orang gaji mahal tak apalah, menteri tak payah bayar minyak, kerajaan tanggong, pengerusi agensi kerajaan pun minyak kerajaan tanggong, yang kerajaan tak tanggong presiden KAFA atau pun penolong bendahari KAFA. Nasib baik dah pergi haji bertaubat, kalau tidak hidup susah mati pun susah.

Disamping pegawai kerajaan dan pekerja swasta gembira kerana bercuti, menyambut hari jadi Yang Di Pertuan Agong, saya pula parah kerana menyambut hari jadi Agong saya, iaitu isteri terCINTA, yang mana semua orang bercuti, anak-anak bercuti, orang gaji juga bercuti, nak baca surat kabar anak tak mahu pergi beli kerana katanya hari ini hari cuti sempena sambutan hari jadi bonda dan orang gaji juga bercuti sehingga saya nak minum pagi pun tak ada apa yang disediakan.

Hebatnya sambutan Harijadi, sama ada harijadi KDYMM Seri Paduka Yang Di Pertuan Agong ataupun sambutan harijadi Agong saya, semuanya bercuti.

Bak kata Ayat Ayat CINTA, "agongnya cinta"



No comments: