Wednesday, June 11, 2008

muak dan "LU'GA" !!!

Perdana Menteri Malaysia,(Pak Lah) akan ke kelantan esok (jumaat, 12hb. Jun 2008) lawatan sambil bertemu rakyat kelantan dan berjumpa denga ahli Badan Perhubungan UMNO Negeri. Inilah lawatan pertama Perdana Menteri ke Kelantan selepas pilihanraya umum lalu. Rakyat kelantan menunggu kedatangan Pak Lah dengan debar.

Kerana semasa lawatan Pak Lah ke Sabah banyak peruntukan dicurah disana, begitu juga lawatan Pak Lah ke Serawak, 1billion dicurahkan. dah tentu kedua negeri tersebut dapat habuan kerana BN menang hebat di kedua negeri tersebut. Kelantan pula kecundang begitu teruk dan tentunya Pak Lah ada plan untuyk kebaikan UMNO Negeri Kelantan.

Anugerah Bintang Tan Sri kepada Annuar Musa, Perlantikan Setiausaha Politik kepada Haji Alwi Che Mat dan Awang Adek Husein diberi tanggonjawab sebagai Pengerusi disebuah agensi kerajaan serta jawatan Menteri penoh kepada Mustapha Mohamed dan Zaid Ibrahim, menunjukkan Pak Lah teramat sayang kepada mereka semua, tapi yang menjadi debarannya apakah Pak Lah sayang kepada ahli ahli UMNO Kelantan.

Kesian rakyat kelantan yang menetap di dalam negeri, selepas mereka muak dengan makan gulai kenduri kahwin, baca doa dan majlis kesyukuran baru baru ini, mereka pula akan berhadapan dengan kemuakan makan durian, kerana musim buah buahan terutama durian mula berbuah. Muak makanan tidak memudaratkan kepada keteguhan kuasa, yang takutnya rakyat kelantan akan muak kepada pemimpin dan apabila ini berlaku ia akan memberi kesan kepada kekuasaan sesebuah kerajaan.

Diharap dalam rangka lawatan Pak Lah ke Kelantan, satu usaha dapat dibuat supaya rakyat kelantan keseluruhannya akan kembali menyokong UMNO dan tentunya Pak Lah tahu apa yang patut dibuat kerana Haji Alwi Che Mat selaku Setiausaha Politik beliau boleh memberi gambaran sebenar apa kehendak rakyat kelantan, Dalam hal ini Haji Alwi hendaklah jangan menyembunyikan perkara sebenar apa tindakan yang patut dilaksanakan oleh Pak Lah untuk kebangiktan rakyat kelantan menentang PAS.

Jangan pula kemuakan rakyat kelantan akan bertukar menjadi LU'GA kerana Pak Lah gagal menunaikan tanggongjawab sebagai pemimpin nomber satu parti UMNO dengan tidak mengindahkan kehendak keseluruhan rakyat kelantan.

Bak kata Ayat Ayat CINTA, "ditelan walaupun pahit".

No comments: