Sunday, June 15, 2008

Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz tak akan lepas!

Berada di Kelantan selama 3 hari, macam macam cerita politik boleh di dengar, sama ada politik Parti PAS dan juga UMNO, Keadilan tidak ada apa yang menarik. Semuanya membincangkan tokoh tokoh politik negeri.

Selepas kepulangan Menteri Besar Kelantan Tok Guru Dato' Nik Aziz dari menunaikan ummrah baru baru ini, ramai pemerhati politik menunggu satu senerio baru didalam kepimpinan PAS negeri kerana sebelum beliau berlepas ke tanah suci ada ura ura mengatakan bahawa setelah beliau pulang ke tahan air, beliau akan melepaskan jawatan Menteri Besar, nampaknya ura ura itu tidak jadi kenyataan sehingga kini.

Jawatan Ketua Cawangan pun orang tak mahu lepas , inikan pula jawatan Menteri Besar, yang ada kuasa dan gaji lumayan serta kemudahan yang menakjubkan, mudah kah seseorang itu untuk melepaskan kuasa begitu saja, Tok Guru Dato' Nik Aziz pun tidak mudah untuk melepaskan jawatan yang memberi kemudahan dan kesenangan serta kuasa kepada beliau kerana dia juga seorang manusia biasa, tambah tambah lagi kedudukannya yang diiktiraf sebagai Tok Guru akan lebih selesa kedudukannya kerana tidak akan ada orang yang akan mencabar.

Duduk lah wahai Tok Guru menerajui Kerajaan Negeri Kelantan sehingga keakhir hayat, kerana tidak ada apa yang perlu dilakukan sebab rakyat Kelantan telah memberi lebih kepercayaan kepada Tok Guru. Dakaplah kuasa dan kesenangan itu erat erat. kerana peluang jarang datang untuk kali kedua.

Bak kata Ayat Ayat CINTA, "takkan persia siakan peluang ini"

No comments: