Sunday, June 22, 2008

Diantara 'nasib', ' tidak rela' & RELA

Tak rela,

Itulah kata kata yang terkeluar dari peminat bolasepak euro 2008 apabila pasukan yang mereka sokong iaitu Croatia kecundang kepada Turki dengan sepakan penalti. Inilah dikatakan nasib. bukannya salah ibu mengandong. Bagi penyokong pasukan Turki pula teramat gembira walaupun mereka tahu kemenangan yang diperolehi pasukan Turki itu pun kerana nasib.

Begitulah kejadian didunai ini, walaupun nampak kuat tidak semestinya akan sentiasa menang, kalau dah nasib, jatuh juga akhirnya. Oleh itu ambillah iktibar dari kejadian perlawanan bolasepak diantara pasukan Croatia dan Turki itu dan hendaklah dijadikan pedoman kepada mereka yang akan bertanding dalam pemilihan parti UMNO nanti. Turki menang kerana gol di saat saat akhir, dalam masa kecederaan pasukan Turki yang dah kalah dalam masa sebenar telah dapat menyamakan gol yang membawa kepada tendangan penalti.

Dan kelmarin (21hb. Jun) tokoh tokoh politik tanahair yang ingin melihat kejatuhan YAB Perdana Menteri Malaysia, Pak Lah telah menyerang negeri Perak, Tun Mahathir, Tengku Razaleigh mengadakan perjumpaan dengan orangramai dan ahli ahli UMNO supaya tidak menyokong Pak Lah sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri.

Hari ini selain daripada Tengku Razaleigh masih berada di Perak, Tan Sri Sanusi Junid, Dato' Ibrahim Ali dan Ruhanie Ahmad telah diundang memberi ucaptama bagi mengupas isu Pasca PRU 12 dan mengupas suasana politik tanahair hari ini. dan dengarnya mereka ini akan terus mejelajah kepelusuk tanahair bagi bertemu rakyat untuk mendapat sokongan supaya Pak Lah akan jatuh sebelum pemilihan parti UMNO peringkat Bahagian yang akan bermula Ogos ini.

Kepada mereka yang menyokong Pak Lah sudah semestinya mereka itu tidak rela melihat Pak Lah akan jatuh sebagai Perdana Menteri, kerana sekiranya Pak Lah jatuh bagaimana mereka akan meneruskan kehidupan yang mewah sebagaimana mereka kecapi pada hari ini. Mereka itu akan berusaha dengan apacara sekalipun untuk mempertahankan kedududak Pak Lah, terutamanya mereka yang dapat nikmat kemewahan yang diberi oleh Pak Lah.

Kepada mereka yang sayangkan UMNO, mereka juga tidak rela melihat pengaruh UMNO akan terhakis sedikit demi sedikit kerana Pak Lah masih memberi kepercayaan kepada orang orang yang sudah menjadi bebanan kepada parti dan kerajaan, termasuklah beberapa orang menteri dan para wazirnya.

Selain cerita serangan tokoh tokoh politik di negeri Perak ini, saya juga ada mendengar cerita perihal ahli RELA yang mengunakan kedudukan mengutip wang dari taukeh taukeh yang berniaga dalam gelap sebagai wang perlindungan dan sekiranya amalan ini terus berlaku maka kepercayaan orang ramai terhadap ahli ahli RELA akan terhapus dan kegiatan pasukan RELA sudah tidak berguna lagi, perbelanjaan bagi mengurus agensi ini akan sia sia kerana rakyat sudah tidak mempercayai RELA lagi.

Peristiwa Kawasan kuala Sepetang, Daerah Taiping, Perak hendaklah diberi perhatian oleh orang kuat RELA di putrajaya. semuga nama baik RELA tidak tercalar oleh mereka yang tidak jujur dan amanah.

Bak kata Ayat Ayat CINTA,"kenapa ini harus terjadi".


No comments: