Saturday, June 14, 2008

Kelantan Kosong.

Tiada debaran berlaku. Tak ada apa apa special untuk rakyat Kelantan, Lawatan Perdana Menteri Pak Lah di Kelantan tidak seperti yang dijangkakan, tidak seperti beliau lakukan di Trengganu hari ini, rakyat Trengganu boleh berasa bangga kerana royalti minyak diserahkan kembali kepada Kerajaan Trengganu disamping mengumumkan mat Said dilantik sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Trengganu.

Di Kelantan Tan Sri Datuk Seri Penglima Haji Annuar Musa memberi jaminan kepada Pak Lah, bahawa ahli ahli UMNO di akar umbi masih setia kepada UMNO. Ketua Ketua Cawangan tidak ada yang keluar parti mengikut jejak Tun Mahathir.

Beliau juga melingkar sejarah bahawa sejak UMNO Kelantan jatuh ketangan PAS dizaman Tan Sri Mohamad Yaacob menjadi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan sehingga pilihanraya lepas UMNO tidak dapat menumbangkan Kerajaan PAS walaupun beberapa orang telah dilantik menjadi Pengerusi Perhubungan termasuk diri beliau sendiri.

Semasa Tun Mahathir jadi Pengerusi, UMNO kalah, semasa Tengku Razaleigh Pengerusi juga kalah, semasa Dato' Mustapha Mohammad hampir nak menang juga kalah dan pilihanraya yang lepas semasa beliau menjadi Pengerusi nampak macam nak menang tapi kalah. Inilah nasib UMNO Kelantan.

Kelmarin saya membariskan 9 orang kuat Pak Lah yang bergaji, sebenarnya 10 orang tambah seorang lagi iaitu orang kanan Pak Lah Dato' Ramzi Abdul Rahman Pengerusi KESEDAR. 10 orang ini bertanggongjawab menjaga 13 Bahagian bagi mempastikan tidak ada Bahagian yang akan mencalunkan Tengku Razaleigh sebagai calun Presiden UMNO.

Kalau ada juga Bahgian yang mencalunkan Tengku Razaleigh selain Bahagian Gua Musang, maka dari segi moralnya mereka semua kenalah cermin cerminkan diri.

Bak kata Ayat Ayat CINTA, "sudah tidak berguna lagi".

No comments: