Sunday, May 9, 2010

Mengakulah wahai saudaraku.

Pada 1 Mei, saya ada menulis bertajuk ' siapa berkuasa dalam UMNO Bahagian Ketereh' bersabit perlantikan PJJKP iaitu saudara Rozi, Jawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ketereh yang mana surat perlantikan beliau yang dikeluarkan oleh JPP dipegang oleh orang tertentu kerana hendak melantik orang lain. Nak tutup reziki orang.

Nampaknya ada orang tak senang duduk dengan pendedahan saya itu, lantas ada orang menyebarkan sms bagi menafikan peristiwa itu dengan mengatakan saya membuat fitnah. Soalan saya, adakah fitnah apabila saya membongkarkan peristiwa malang itu untuk dibincang oleh masyarakat umum kerana gelojuh kuasa oleh orang-orang tertentu.

Apakah fitnah namanya hanya angka wang yang salah diberitahu dari sedikit bertambah banyak. Sedangkan pokoknya adalah hak Rozi dinafikan apabila Rozi dipilih secara demokerasi dengan mejoriti 11 - 1. Rakyat sekarang bukan buta dan bodoh, apa saja alasan yang diberi adalah tidak boleh dipakai selagi hak Rozi dinafikan.

Berikut adalah sms yang disebarkan untuk menudung kesilapan yang dilakukan.

"jwp FITNAH dlm blg 1 mei. elaun pjjkp bkn 1600 tp 1800, pgrah dun n pylrs par tidak d panggil lg. 2. Rozi tdk naik utk trm watikah, yg trm watikah ckg wil wkl ts kb. Watikah rozi dia yg srh slps berbincang dgn rahim. Wtkh tu ada dgn ckg wil blh ambil kalau rs amat penting. 4 tidak ada siapa yg pecat rozi sampai kini cuma tunggu perbincangan dgn kt Bhg untuk buat kptusan muktamad. 5 tak ada sapa yg berkuasa besar dlm bhg Ktreh termasuk penulis fitnah ini kecuali ketua Bhg. 6. Perlantikan rozi di buat oleh UMNO Bhg ketereh melalui cam dlm mukimnya bkn oleh penulis ini yg suka buat fitnah dan ianya tidak berdasarkan puak jd tanda ty penulis smada penulis ini islam atau org bkn islam ?? tak dak siapa yg nak tutup rezeki siapa, nk bekrja utk umno d alu2kan sampai bl2. (Islamkah penyebar sms ini?).

Saya tak mahu komen banyak, terserah kepada pembaca untuk menilai sendiri, yang saya nak tegaskan rozi telah dipilih oleh UMNO Bahagian Ketereh untuk dijadikan pjjkp (penghulu mukim/tok penghulu) dan rozi telah berjumpa saya dan menceritakan bahawa beliau terpaksa membeli baju batik dan seluar slak untuk hadir dimajlis tersebut.

Ingin mendapat pengesahan apa yang saya tulis itu betul atau fitnah bolehlah menghubungi Cik Gu Mat Yani, Jawatankuasa UMNO Bahagian Ketereh melalui telepon 012-9019269 atau Zudi, Bendahari Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ketereh 012-9883815. Kerana mereka berdua ada bersama semasa pertemuan dengan Tan Sri Anuar Musa, Ketua UMNO Bahagian Ketereh yang mana Tan Sri mengesahkan bahawa nama rozi diangkat kepada JPP untuk dilantik dan tidak boleh ditukarkan kepada orang lain.

No comments: