Monday, May 10, 2010

Tiada rawatan di HUSM oleh 10 pakar?

Semasa KDYMM Tuanku Sultan Ismail Petra Ibni Almarhum Sultan Yahya Petra dirawat di Hospital Singapura sepanjang masa DYMM Tuanku Raja Perempuan Kelantan menempatkan dua orang alim dari Kelantan untuk terus membaca ayat-ayat suci Al-Quran disamping Tuanku dan berdoa semuga kesihatan Tuanku akan beransur semboh. Dan dengan doa dari seluruh rakyat negeri Kelantan, Allah swt telah memberi taufik dan hidayat serta kesembuhan yang cepat kepada Tuanku.

Kini kesihatan Tuanku sudah hampir sembuh 80% mengikut kenyataan Dr. Amir, Dactor peribadi Tuanku yang menjaga Tuanku di Istana Mahkota Kelantan. Hari ini Tuanku telah kembali beradu di Istana Mahkota setelah tidak dapat beradu dengan aman semasa ditempatkan di Hospital Universiti Kubang Kerian secara paksa sejak 4hb. Mei lalu.

Harbeas Corpus yang difailkan pada jumaat lalu untuk membolehkan Tuanku tidak ditahan di Hospital USM Kubang Kerian sudah tidak perlu lagi yang sepatutnya didengar besok (hari isnin) dimahkamah khas kerana Tuanku sudsah pun berada di Istana Mahkota dan kelihatan ceria. Usaha untuk memisahkan Tuanku dengan YAM Tengku Temenggong Kelantan tidak berhasil.

Dengan kesihatan Tuanku yang semakin memberasangkan dan telah pun bebas dari gelisah di Hospital USM dan kini amat ceria didalam Istana, maka adalah diharapkan hasrat Tuanku yang disokong oleh Tengku Temenggong untuk meminta perintah dari Mahkamah Khas melalui Habeas Corpus supaya Tuanku dibenar pulang ke istana ditarik sesuai dengan semangat bahawa tujuan tindakan itu diambil adalah untuk membolehkan Tuanku pulang ke Istana kerana bukan tujuan untuk melawan sesiapa.

10 orang dactor pakar yang dilantik oleh kerajaan kelantan dan kementerian kesihatan telah menghadap Tuanku di Hospital USM tapi bukan untuk memberi rawatan, mereka menghadap untuk bertanya soalan yang mereka sediakan. Apakah tujuan tidak dapat dipastikan atau sengaja mahu melihat Tuanku secara beramai-ramai supaya Tuanku gembira kerana setelah selesai mereka bertanya nampak Tuanku suka dan gembira.

Adakah anda dapat menjawab soalan ini dengan segera:-

1. Tahun berapakah bermulanya sukan olyampik?

2. Dalam tubuh manusia, ada berapa saluran darah?

Sekiranya anda dapat menjawab dengan segera anda adalah "raja" dalam pengetahuan am kerana Sultan pun tak dapat menjawabnya dengan serta merta.

Adakah tugas penal doctor telah selesai dan apakah hasilnya yang sedang ditunggu oleh rakyat jelata. Tahap kesihatan Tuanku kini adalah satu keajaiban.

No comments: