Sunday, May 16, 2010

Cemas: Nazmi dan Musa dah boleh bersara.

Apabila Malaysia tidak layak le separuh akhir dalam kejohanan Piala Thomas, Datin Seri Rosmah isteri Perdana Menteri melahirkan perasaan sedih dan memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia. Ini adalah satu teladan yang baik sebagai pemimpin sukan yang bertanggongjawab. Pujian harus diberi kepada Datin Seri Rosmah kerana memahami perasaan seluruh rakyat Malaysia yang mahu melihat Piala Thomas menjadi milik negara pada tahun ini.

Tidan seperti Mohd Nazmi Salleh, Presiden Bidminton Malaysia (BAM) yang hanya berpendapat kekelahan itu bukan kerana jurulatih tapi berpendapat supaya BAM mencari peluang untuk meningkatkan lagi kemampuan negara. Ini jelas beliau tidak mampu membawa pasukan Piala Thomas kemercu kejayaan, apa yang mampu beliau lakukan hanyalah memecat vSetiausaha Agong BAM kerana tidak serasi dengan beliau.

Khabarnya pemecatan itu kerana bergaduh soal penajaan kerana Setiausaha Agong terlalu hebat dapat mencari penajaan bertaraf dunia tanpa memberitahunya terlebih dahulu. dan sekiranya khabar itu betul adalah mengaibkan kepada BAM kerana masaalah kewangan jadi perkelahian diantara mereka berdua, sedangkan prestasi pasukan diabaikan.

Oleh itu adalah sudah sampai masanya Mohd Nazmi Salleh berundur dari menerajui BAM dan berilah kepada orang lain yang benar-benar berminat untuk melihat pasukan badminton negara akan memiliki Piala Thomas dua tahun yang akan datang

Begitu juga dengan pemain kalau dah merasa dirinya tua berundurlah, jangan membuat peminat dan rakyat menjadi cemas sepertimana perlawanan diantara Malaysia dengan Danmark. Cemas sebagaimana trajedi menimpa polis berhubung tembakan terhadap budak berumur 15tahun itu.

Cemas apabila polis bersenjata mengepung kereta KDYMM Tuanku dalam perjalannya untuk ke lapangan terbang menuju ke Singapore. cemas apabila DYMM Raja Perempuan terpaksa bertembung dengan polis untuk berada disisi Tuanku didalam wad di hospital HUSM Kubaang Kerian. Cemas apabila Menteri dan Perdana Menteri masih berdiam dalam insiden tersebut. Cemas takut perlembagaan negeri kelantan dipinda dalam sidang DUN akan datang untuk memenohi citarasa puak-puak tertentu.

Minta dijauhi dari anasir yang boleh mencemaskan rakyat .

No comments: