Tuesday, August 17, 2010

Sungguhkah hebat sidia itu !


kerana kau .... .... letak jawatan.

Beberapa orang AJK Pemuda UMNO Alor Star letak jawatan, itu tidak hebat namanya dan ada ugutan ahli-ahli UMNO ugut nak keluar parti, itu pun tidak hebat namanya, PERKASA beri kata dua kepada Dato' Sri Mohd Najib bahawa undi melayu akan hilang dalam pru 13 nanti sekiranya.......(seperti yang adik kakak tahu) itu pun tidak hebat namanya. Yang hebat adalah:-

Sekiranya seseorang itu sudah bercakap bahawa dia tidak pernah mahu jadi pemimpin UMNO Bahagian tapi orang pilih dan tidak minta jadi wakil rakyat tapi diberi bertanding dalam pilihanraya, tapi kerana lepas cakap beliau akan terus meletak jawatan, itulah orang yang hebat sebenarnya.

Nak tahu hebat kah tidak hebat orang itu tunggulah dalam masa terdekat ini apabila beliau mengotakan katanya bahawa setelah Dato' Sri Najib pulang dari luar negara dia akan bertemu dengan Dato' Sri Najib dan memberi surat perletakan jawatan.

Yang saya dengar, orang itu akan meletak jawatan sebagai pemimpin UMNO diperingkat Bahagian (dia bukan Ketua Bahagian tapi sikit bawah) dan juga akan meletak jawatan sebagai wakil rakyat. Dan sekiranya orang itu jantan dan hebat maka akan berlakulah pilihanraya kecil pula.

Orang itu pasal berpidato memang hebat, Tok Guru Nik Aziz dicabar main-main saja, soal berbahas pun hebat, soal bermain politik sesama sendiri pun hebat. Kita tengoklah nanti adakah orang yang bercakap hebat itu betul-betul hebat.

Siapakah orang hebat itu ?, Ezam Md.Noor tak tahu, dimanakan tempat orang itu, saya tahu, kalau tidak di Kelantan dimana lagi ada orang hebat sebegitu, tapi sekiranya orang itu tidak letak jawatan, tahulah kita bahawa orang itu tidak sehebat mana.

Tidak sehebat Ezam Md.Noor.

No comments: