Sunday, August 8, 2010

Jangan lalai dengan 'KUASA,KEKAYAAN DAN KEMEWAHAN'

haji mohd soberi shafii
yab tuan guru nik aziz nik mat


yb. anwar ibrahim


yb. khairy jamaluddin



yab dato'sri mohd najib tun abdul razak dan yab tan sri muhyideen yassin, bersama 40 orang ulama muda.

Gambar-gambar diatas bukan sengaja dipostkan, tapi ada cerita menarik disebaliknya.

1. Haji Mohd Soberi Shafii sedang berucap semasa Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Ketereh dan mewakili UMNO Bahagian ke Perhimpunan Agong UMNO Malaysia pada Oktober 2010 nanti. Biasanya Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan memilih Ketua UMNO Bahagian mewakili UMNO Negeri untuk berucap diperhimpunan Agong, apa kata kali ini peluang diberi kepada ahli biasa yang dipilih ke Perhimpunan Agong untuk berucap membahas ucapan dasar Presiden UMNO.

2. YAB Tok Guru Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan sedang memberi kuliah hari jumaat diperkarangan pejabat PAS Negeri Kelantan, satu usaha dakwah yang berterusan dilakukan oleh Tok Guru sekiranya beliau tidak unzur. Tapi kini usianya sudah tua, sudah kelihatan letih dan mestinya satu hari Tok Guru akan berihat dari politik. Siapa pemimpin PAS Kelantan akan mengganti Tok Guru dan pengganti itu mampukah membawa kecermelangan obor perjuangan PAS di Kelantan.

3. YB. Dat0' Seri Anwar Ibrahim yang tidak asing lagi kepada rakyat seluruh dunia, sedang giat berusaha untuk memenangi pilihanraya umum ke13 nanti bersama PKR, PAS dan DAP yang dikenali Pakatan Rakyat. Sekiranya Pakatan Rakyat menang mojeriti dalam piliharayan umum nanti sudah jelas Dato' Seri Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri Malaysia ke 7, sekiranya beliau tidak dipenjara.

4. YB. Khairy Jamaluddin seorang muda yang meletakkan perjuangan parti lebih dari kepentingan diri, tidak mudah mengalah, walaupun berbagai-bagai isu dikaitkan kepada beliau, sama ada soal peribadi, keluarga, perniagaan dan politik, tidak mudah merajuk walaupun tidak diberi apa-apa peluang dalam badan kerajaan. Tindakan UMNO dengan membiarkan beliau tidak ada kuasa dalam kerajaan telah menjejas semangat Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

5. YAB. Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia dan YAB Tan Sri Muhyideen Yassin, Timbalan Perdana Menteri Malaysia bergambar bersama 40 ulama muda yang dikatakan menyertai UMNO. Rakyat sedang memerhati dengan tekun bagi melihat satu kemajuan baru dicapai khususnya meletakkan taraf hidup rakyat ketahap yang lebih memberangsangkan.

Pegawai Kerajaan, Peneroka, Petani dan Nelayan, Orang yang sudah pechen, peniaga kecil dan penganggur sedang memerhati dan belum membuat keputusan mutlak parti mana yang akan mereka undi pada pilihanraya nanti.

Sikap Pemimpin Kerajaan dan Pemimpin Parti UMNO yang tidak menolong dan membantu rakyat yang memerlukan pertolongan dan mengelak diri dari dihubungi untuk diminta bantuan dan pertolongan akan merugikan parti dan meruntuhkan sebuah kerajaan yang terkenal dengan slogan BERSATU, BERSETIA, BERKHIDMAT. slogan hanya tinggal slogan, kerana mereka yang diberi tanggongjawab telah lalai dengan kuasa, kekayaan dan kemewahan.


No comments: