Wednesday, December 28, 2011

2011 berlalu dengan 'luka didada'.


Saya mengambil kesempatan untuk mengucap 'SELAMAT TAHUN BARU' kepada semua muslimin dan muslimat yang selama ini mengikuti Blog Yang Ku Dengar Dan Ku Lihat ini dan telah memberi teguran dan tunjuk ajar bagi memantapkan lagi bahasa penulisan sehingga diminati bukan saja rakyat Malaysia bahkan telah merintisan sempadan negara.

Saya akan bercuti menulis beberapa minggu atas urusan perubatan.

Kepada sahabat saya ahli-ahli UMNO terutamanya didalam UMNO Bahagian KETEREH saya berharap dapat menjalankan tugas,tanggongjawab dan amanah dengan sebaik mungkin bagi melaksanakan semuanya tidak mengambil kira fahaman politik seperti mana cara yang telah saya tanamkan dulu iaitu berpakat membawa berkat.

Kepada Pemuda UMNO KETEREH, perpisahan kita adalah perpisahan mata oleh kerana saya tidak mahu anda semua berada dalam keadaan 'delima' kerana tekanan dan ugutan apabila didapati berada bersama-sama saya. Hanya pesan saya pada saudara Ketua saudara adalah Mohamed Abdullah (Adek Mat), Naib Ketua adalah Zuri Ariffin, bukan orang lain.

Manusia yang bernama Ariff Irman hanyalah Pen. Setiausaha yang dilantik atas kasihan Adek Mat supaya tidak terhegeh-hegeh mencari tempat dalam Pemuda kerana tidak semua pemuda cawangan sukakan padanya. kalau terkena pada diri saya bagi mengelak malu dan di cebeh oleh Pemuda UMNO Cawangan dan kalau ada air muka tak malu eloklah letak jawatan sebagai Pen. Setiausaha Pemuda yang dilantik atas ihsan (ihsan dalam perlantikan politik itu sama taraf dengan tok pakir minta sedekah).

Kepada Wanita UMNO teruskanlah usaha kemasyarakatan dan lawatan kerumah-rumah bagi menyampikan sumbangan kerajaan kepada rakyat kerana pada PRU13 ini sekali lagi peranan wanita diperlukan untuk berkhidmat memberi kemenangan kepada orang yag sudah jelas tidak akan menang dan masa terbaik wanita UMNO dicalunkan tapi masih tidak dipertimbangkan.

Kepada sahabat dalam Parti Islam Sa-Malaysia iaitu PAS, marilah sama-sama kita rapatkan saf perjuangan bagi menegakkan KEADILAN membangun bersama ISLAM, menentang kemungkaran dan terus mendesak Kerajaan BN supaya kembalikan wang royalti minyak kepada rakyat dan Kerajaan Kelantan dibawah pimpinan ulama YAB Tok Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Negeri Kelantan, Darul Naim.

Kepada sahabat UT (UMNO tumPAS), teruskan berhujah mempertahankan fakta dan jaga tatasusila serta kesopanan dengan terus mengamal Budi Bahasa Budaya Kita dengan membesarkan semangat persahabatan dan pemufakatan diantara kita berasakan ajaran ugama suci kita ISLAM. Amin.

No comments: