Thursday, April 24, 2008

Berita dari Negeri Cik Siti Wan Kembang

Ku dengar ada peristiwa PENTING akan berlaku di Negeri Cik Siti Wan Kembang,(Kelantan Darul Naim) teringin juga ingin menjengoknya:-
1. Pada 25hb. malam bertempat di Balai ISLAM, Lundang, Kota Bharu, YBM Tengku Tan Sri Razaleigh Hamzah akan membuat ucapan kepada hadirin berhubung masa depan Politik Melayu dan Kuasa orang melayu melalui UMNO.

Dijangkan ribuan orang akan hadir, ramai yang nak tahu apa YBM Tengku boleh memainkan peranan sebagai Ahli Majlis Tertinggi UMNO, sebagai Ahli Perlimen dan sebagai tokoh Politik Tanahair yang ada pengikut dan pengaruh.

Kelantan tidak seperti Pulau Pinang dan Selangor, Kelantan diperintah oleh PAS yang mana semua MB, TMB dan Exconya orang Melayu beragama Islam, lain pula dengan Pulau Pinang ianya diteraju oleh Anak kepada Bapak DAP dan Selangor pula dikepalai oleh orang melayu yang didokong oleh exco yang memperjuangkan ternakan babi.

Apa orang UMNO nak kata, hanya boleh bercakap tapi tak boleh merubahkan keadaan sehingga pilihanraya yang akan datang, itu pun kalau Melayu bersatu seperti dengan kaum China dan India.

Keputusan pilihanraya yang baru lalu telah memberi pengajaran kepada ahli UMNO, terutama pemimpin atasan termasuklah YBM Tengku Tan Sri Razaleigh. YBM Tengku sebenarnya ada kemampuan untuk melontarkan pandangan dan mengambil tindakan bagi mencari jalan bagaimana cara dan keadeh supaya pemimpin melayu boleh bersatu.

YBM Tengku Tan Sri Razaleigh yang ku kenali semenjak belaiu menjadi Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kelantan dulu adalah seorang hamba ALLAH yang sangat tinggi dan murninya CINTAnya kepada Parti UMNO dan Rakyat seluruhnya.

Apatah lagi CINTAnya kepada AGAMA dan BANGSA serta memahami melayu hendaklah mencuruhkan segala keringat, harta benda dan tenaga bagi melahirkan perasaan CINTA kepada NEGARA kita Malaysia.

Dan tentunya pada malam 25hb. nanti YBM Tengku akan mengaturkan Ayat-Ayat CINTAnya untuk memberi semangat kepada pendengar bahawa CINTA kita pada AGAMA, BANGSA dan NEGARA tidak buta.

No comments: