Tuesday, April 22, 2008

CINTA boleh merubah segala-galanya

Salam Bahagia untuk semua yang mengikuti ' yang ku dengar dan ku lihat'.
mulai minggu ini saya akan paparkan penulisan dan gambar(sekiranya ada) dipersikataran kita tentang apa saja yang akan jadi peristiwa dan sejarah untuk makluman dan tatapan kita bersama.

Semuga ianya menjadi sebahagian ilmu untuk kita semua.

Selamat melayari.


Untuk ingatan dan Panduan kita semua.

'CINTA' adalah satu perkataan.

Perkataan CINTA hendaklah kita sematkan dalam sanubari kita semuga ianya menjadi satu pegangan dalam perjuangan kehidupan kita sehari harian dan DUNIA ini akan AMAN dan TENTERAM sekiranya pemimpin sesebuah negara sentiasa amalkan perasaan CINTA tersemat dilubuk hatinya.

Sebagai pemimpin, tanpa CINTA, perbuatan dan tindakan kita akan sentiasa tergelongsur jatuh dan boleh merusakkan segala macam keadaan, baik untuk menguruskan POLITIK, NEGARA, KELUARGA dan AGAMA, maka oleh itu sifat CINTA itu hendaklah bersebati dengan kehendak dan kemahuan rakyat jelata dan hendaklah menzahirkan dalam keputusan dan tindakan kita.

Dan dalam kemelut politik MALAYSIA hari ini, marilah kita semua minta supaya pucuk pimpinan negara memberi keutamaan kepada CINTA PADA NEGARA lebih daripada CINTA PERIBADI;

1. Apa guna jadi Ketua Parti sekiranya parti akan hanyut dan lemah.

2. Apa guna jadi Ketua Negara sekiranya kuasa BANGSA akan terhakis dan berkubur.

Pandangan YB. Tan Sri Mahyuddin Yassin adalah pandangan dengan penuh perasaan CINTA pada NEGARA, BANGSA DAN AGAMA, teguran ikhlas ini hendaklah disambut dengan sokongan sekiranya rakyat Malaysia ada perasaan CINTA pada Keamanan dalam keadaan politik tidak menentu diwaktu ini.

Begitu juga pemimpin parti-parti pembangkang terutamanya parti yang diterajui oleh orang MELAYU. Mereka harus ada perasaan CINTA pada NEGARA dan BANGSA, jangan kerana ingin tunjuk ego maka maruah bangsa digadaikan dan perasaan CINTA pada NEGARA dan BANGSA dilacurkan sehingga layu kerana pentingkan JAWATAN dan KUASA.

Kalau semua pemimpin BERCINTA dan MENCINTAI antara satu sama lain, sampai khiamat NEGARA kita, BANGSA kita dan AGAMA kita serta rakyat kita akan hidup dalam keadaan aman dan sejahtera dalam masyarakat yang berbilang bangsa ini.

Wahai pemimpin MELAYU (tak kira dari parti politik mana) BERCINTALAH KAMU SEKARANG kerana apabila kamu semua sudah jatuh CINTA yang amat mendalam, maka segala kurap, parut, panau dan segala macam kesalahan dan kejahatan yang kamu lakukan akan hilang dibawa arus kehangatan CINTA.

Barulah NEGARA akan maju dan rakyat akan bersatu.
Dalam bercinta itu aturlah AYAT-AYAT CINTA, semuga ia akan mengasyikkan.

No comments: