Wednesday, June 13, 2012

RM1.5 juta mempercepatkan kejatuhan BN.


Bila Pilihanraya umum ke 13? tidak ada sesiapa pun yang berani meneka sekarang ini, hanya yang ada bercakap tanpa fakta ertinya ikut selera, ada yang kata bulan julai, lepas septembar, bulan november, tahun depan dan macam2 lagi. Hakikatnya PM Najib masih mencari waktu yang boleh menentukan BN menang.

Susah untuk memastikan BN menang, tiap-tiap perlimen yang dimenangi oleh BN ada masaalah terutamanya kawasan yang diwakili oleh MCA dan Gerakan, kerusi tersebut akan beralih kepada PR, pengundi sudah bertekad untuk melihat kerajaan BN tewas dalam PRU13 ini.

Ada lapuran mengatakan paling banyak BN nak menang pada PRU13 ini ialah 118 kerusi, termasuk kerusi MCA 8 di Johor, 2 di Pahang. Sekiranya kerusi MCA tidak dapat dipertahankan ini bererti BN hanya akan tinggal 110 dan sudah tidak cukup untuk menubuhkan kerajaan yang mana PR akan dapat 112 kerusi.

Sekiranya diambil hakikat bahawa 2 kerusi Gerakan dan 1 kerusi MIC di Johor akan hilang ini bererti PR akan memiliki sebanyak 115 kerusi pada PRU13 ini. Maka rakyat malaysia akan berada dibawah kerajaan baru iaitu yang dikenali kerajaan rakyat.

Banyak isu yang kerajaan tak boleh pertahankan sekarang ini iaitu isu PTPTN isu cincin, isu scopene, isu lembu, isu MAS, isu kehilangan wang berbillion, isu bersih 3,0. isu boroh asing, isu enjin kapal perang, isu projek anak menteri, isu zahida rafik, isu majlis peguam dan macam-macam lagi.

Manakala pembelian untuk rakyat terus menyokong kerajaan melalui habuan kepada anak-anak sekolah RM100 seorang, RM200 untuk buku, RM500 untuk BR1M, RM5000 untuk peneroka, RM5000 untuk isteri peneroka, RM5000 untuk anak peneroka, Beras, Biskut, Kain Lamping, Susu, projek melalui wang mayang semuanya tidak melemahkan rakyat untuk terus mengundi PR.

Kesimpualannya berapa billion wang ditaburkan untuk membeli rakyat supaya mengundi BN ianya tidak memberi kesan, kerana rakyat tahu wang itu adalah wang mereka, yang rakyat mahu adalah sebuah kerajaan yang bersih, adil dan tidak rasuah dan tidak memperkayakan kroni-kroni dengan melesapkan wang khazanah negara.

Terkini adalah didengar bahawa setiap Ahli Parlimen BN akan diperuntukkan RM1.5 juta bagi memperkayakan mereka sebelum berlakukan pilihanraya umum. Wang itulah yang akan menjadi malaputaka kepada BN dalam PRU13 nanti.

No comments: