Thursday, June 14, 2012

YBM Tengku Razaleigh Hamzah dan PRU13.

YBM Tengku Razaleigh Hamzah kelihatan ceria lain macam.


YBM Tengku Razaleigh Hamzah, masih sayang kepada UMNO, menceritakan kehebatan UMNO dizaman Tengku Ab.Rahman dan Tun Razak, Pemimpin dulu berjuang untuk rakyat, lain dengan pemimpin sekarang teruatamnya dizaman Tun Mahathir.

Selagi Mahathir ada, selagi itulah royalti minyak untuk Kelantan tak akan dapat. PM Najib tak dapat nak mengatasi kekekangan Mahathir dalam mencairkan pengaruhnya dalam Petronas, rakyat Kelantan akan terus tidak terbela, hanya satu cara yang paling dekat untuk rakyat Kelantan mengecapi nikmat melalui royalti iaitu PRU13 kalahkan kerajaan BN.

Tengku Razaleigh termenong apabila saya mengatakan selepas PRU13 nanti kerajaan Malaysia akan diperintah oleh Kerajaan Rakyat iaitu PR, termenong antara percaya atau tidak dan Tengku Razaleigh tersenyum apabila saya ceritakan kedudukan UMNO dan BN di Sabah.

Ujarnya, Sabah ambo ada sahabat, ambo baru balik dari melawat Sabah minggu lalu.

Cerita pasal politik Kelantan, Tengku Razaleigh suka sekiranya Negeri Kelantan ada Lebuhraya, Dapat Royalti Minyak, Lapangan Terbang Antarabangsa, Pelabuhan dan tempat pendaratan minyak seperti yang dititahkan oleh Sultan Mohamed ke V. Katanya tugas rakyat Kelantan berjuang untuk mendapatkan semua itu.

Yang paling berjaya dalam pertemuan saya dengan YBM Tengku Razaleigh apabila beliau minat untuk mendengar sehingga keakhir penerangan yang saya lontarkan tentang nasib bangsa melayu selepas PRU13 tetap akan lebih terbela sekiranya PR berada di PUTRAJAYA.

Apabila Tengku Razaleigh tidak membantah, saya akan menyusul lagi.

No comments: