Friday, November 18, 2011

Cara UMNO mengalahkan Sharizat sebelum bertanding.

Mahyuddin Yassin & Sharizat Jalil

Dapat pinjaman RM181 juta. Kini dijadikan isu oleh Kerajaan BN secara tak langsung apabila projek ternakan lembu Fidlot Kebangsaan NFC menjadi perbualan oleh seluruh rakyat Malaysia terutamanya pengundi-pengundi muda yang akan menentukan sokongan kepada parti yang akan diberi kuasa untuk memerintah Malaysia pada PRU 13 ini.

Menteri Wanita Malaysia yang juga Ketua Pergerakan Wanita UMNO iaitu Sharizat Jalil menjadi 'mangsa' politik UMNO dan Pembangkang dalam isu 'LEMBU' itu yang menjadi kritikan oleh lapuran audit negara berhubung berlaku tidak kewajaran dalam pengunaan wang yang diberi oleh Kerajaan Malaysia.

Disini sebenarnya bukan soal wang pinjaman yang hendak didedahkan tapi bagaimana cara pemimpin UMNO sesama mereka untuk menjayakan proses 'cah keting' atau pun jatuh menjatuh bagi merebut tempat dan kedudukan. Dalam hal ini Sharizat Jalil menjadi mangsa politik UMNO Wilayah Kuala Lumpur.

Perlu diingat Sharizat Jalil adalah Ketua Wanita UMNO Malaysia, kebiasaannya Ketua Wanita UMNO akan diberi tempat untuk bertanding dalam pilihanraya umum, tempat yang paling sesuai untuk Sharizat Jalil ialah Parlimen Lembah Pantai yang dulunya Sharizat jalil menjadi ahli Parlimen sebelum tewas kepada Nurul Azzah pada tahun 2008.

Oleh kerana sekarang ini Raja Nong Chik yang juga Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai telah dilantik menjadi Menteri sudah tentulah beliau juga bercita-cita untuk bertanding dalam PRU 13 nanti, jadi bagi memudahkan perjalanan untuk di nobatkan menjadi calun pada PRU 13 ini, orang yang boleh menghalang atau menyusahkan hasrat dan cita-cita peribadinya haruslah dipadamkan dalam parti UMNO.

Cuba kita perhatikan, Ahli Parlimen yang pro Dato' Najib bersungguh-sungguh membangkitkan isu lembu ini dan mendesak supaya Sharizat Jalil disiasat dan diambil tindakan sekiranya didapati salah dan dalam masa siasatan dibuat Sharizat Jalil diminta berhenti daripada menjadi menteri, manakala Tan Sri Mahyuddin Mat Yassin, Timbalan Perdana Menteri mempertahankan bahawa Sharizat Jalil tidak bersalah.

Secara politiknya, sudah jelas ada permainan jatuh menjatuh dikalangan pemimpin UMNO, jadi kepada sesiapa yang menyalahkan pihak pembangkang hanya dengan sengaja menimbulkan isu untuk menjatuhkan Sharizat Jalil adalah tidak benar. Apa yang nyata pihak PR hanya tolong menyampaikan perkara sebenar tentang apa yang telah terjadi terhadap pinjaman RM181 juta dan pembelian appartment serta kemewahan keluarga Sharizat Jalil yang berselindung disebalik projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

Jelas, usaha murni PR untuk membongkar bentuk penyelewangan dan kerakusan kuasa dikalangan pemimpin UMNO telah berjaya, PRU13 sedang dinantikan oleh rakyat jelata, setiap langkah dan setiap patah perkataan pemimpin negara sedang diperhati dan dinilai, rakyat sudah berjanji dengan hati mereka. Pengagihan wang dan janji budget 2012 bukan menjadi ukuran utama, yang rakyat mahu tahu ada lagikah pemimpin UMNO/BN yang jujur dan bersih untuk membela rakyat.

Tepuk dada tanya anak-anak muda kita. Kakitangan kerajaan dah malas hendak mengur menteri yang boros dan tunjuk kemewahan melampau didepan mata mereka, kertas-kertas rasuah lalu diatas meja dengan paksa. Boroh, Nelayan, Penternak dan Petani sudah muak dengan janji yang UMNO/BN tidak dikota. Polis, Askar. Bomba masih tidak terbela. Mereka ini hanya menunggu masa, cepat diadakan PRU maka cepatlah kerajaan BN menerima putaka kalau tak cara.

Menjelang pilihnaraya umum, banyak lagi cerita berhubung kait dengan pemimpin negara.


No comments: