Sunday, April 21, 2013

Malu dan memalukan.

Seperti yang dijanjikan. dilabuhkan serba sedikit catitan peristiwa PRU ke 13. Ada dua perkara yang hendak saya catitkan hari ini. Pertama cerita yang memalukan Dato' Mustapha Mohamed selaku Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan.

Dimana watikah yang diberi kepada Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas disia-siakan oleh Johan Che Pa, Tak pernah berlaku dalam sejarah UMNO ahlinya sanggup memalukan sebuah parti yang terbesar di Malaysia. Dimana Tok Pa nak letak muka.

Tak perlu beralasan itu adalah sebagai tektik, buat apa tektik kalau budak sekolah pun boleh suka, alangkah eloknya dari awal lagi UMNO beri laluan kepada Dato' Ibrahim Ali untuk bertanding atas tiket Dacing, kan lagi memantapkan sokongan rakyat kepada UMNO kerana membalas jasa Dato' Ibrahim mempertahankan seluruh ahli BN.

Cara yang Johan Che Pa buat itu merosakkan nama Tok Pa dan PM Najib dan juga mengalakkan tuduhan bahawa Johan Vhe Pa dibayar dan boleh dibeli. Fikirlah sendiri yang cerdik tj, jangan ikut apa yang di cakap oleh balaci UMNO yang tidak bermaruah dan bacul.

Perkara kedua pula pri hal Parlimen Ketereh. Saya sempat singgah di Ketereh petang tadi dan didatangi oleh beberapa orang yang anti BN, terutamanya Tan Sri Anuar Musa. Mereka membisiki kepada saya bahawa Anuar Musa akan kalah lebih kurang 3000 undi, saya terdiam dan kelu seketika diantara percaya dengan tidak kerana melalui telepon pagi tadi sahabat saya yang terdiri daripada kakitangan KEMAS memberi tahu Anuar Musa akan menang 3000 undi.

Yang mana satu hendak saya percaya. Adakah benar apa yang diberitahu itu, tunggulah sedikit masa lagi kerana kepada saya bukan angka kemenangan yang saya ingin tahu tapi yang paling pentingnya, berjayakah PR ke PUTRAJAYA. kerana saya pun dapat menghidu bau siapa yang akan dinobatkan sebagai ahli Parlimen Ketereh pada 5hb. Mei 2013 nanti.

No comments: