Tuesday, October 27, 2009

Terima Kasih yang hadir.


Atas nama NGO ' Majlis Senibudaya Kelantan' MASK, aku mengadakan Jamuan AidilFitri dikampung ku 'Kedai Kadok, Kota Bharu, Kelantan' kini dipanggil Pekan Kadok hasil pemerintahan PAS sejak tahun 1955 lagi. Itulah kejayaan PAS kerana tak dapat bawa perubahan fizikal dapat tukar nama tempat pun dikira satu pembaharuan dan kejayaan. Itulah kerja bodoh yang dapat dilaksanakan oleh PAS di Kadok.


Jamuan AidilFitri itu berjaya diadakan bersama Yayasan Tengku Temengong Kelantan, ribuan orang kampong hadir menjamu selera dengan berbagai juadah jamuan disediakan termasuk gulai lembu cicah roti, satay nasi empik, meehoon goreng, bubur kacang, karipap, ketumpat kacang, beleda dan tidak ketinggalan tapai bungkus daun getah.


Majlis dimeriahkan lagi dengan keberangkatan YAM Tengku Muhammad Fakhry Petra, Tengku Temenggong Kelantan dengan disambut oleh seratus orang jawatankuasa yang berpakaian lambang Yayasan dan persembahan kebudayaan dengan persembahan 'SILAT KERIS MELAYU' lambang kebudayaan orang kempung.


Tetamu dan orangramai yang hadir adalah semua lapisan masyarakat dan fahaman parti politik. Ada orang UMNO, ada orang PAS dan ada orang Keadilan begitu juga dengan pemimpin parti politik, YB. Haji Alwi Che Mat (UMNO) hadir walaupun terlewat, YB. Senator Dato' Rusli Ibrahim (PAS) dan YB. Aziz Kadir (Keadilan), kehadiran mereka kerana menghormati aku sebagai orang kecil dikampung.


Tentunya aku menjemput semua pemimpin UMNO dalam bahagian KETEREH melalui sms dan kad jemputan tapi malangnya tidak semua hadir kerana tidak mahu hadir kerana ego dan sombong mempunyai jawatan dalam parti dah besar sangat. Itulah sifat pemimpin UMNO kampung, tidak berjiwa besar, penyakit berpuak masih menkoloti pemikiran membuat semaking ramai orang tidak menghampiri UMNO.


Diharap kursus untuk Jawatankuasa UMNO Bahagian nanti dapat menghasilkan sebuah impian yang menarik, yang jahil berpolitik dapat diasuhkan supaya menjadi pemimpin yang bertamaddun dan berwibawa, tahu yang mana musuh sebenar. dapat menghilangkan ego dan hidung tinggi yang betul betul mahu berkhidmat kepada rakyat.


Semuda semua senario politik UMNO Ketereh akan berubah dan kembali kepada perjuangan asal seperti semasa aku menjadi Ketua Pergerekan Pemuda UMNO Bahagian dulu. Berjuang untuk Agama, Bangsa dan Tanahair bukannya cari projek untuk diri sendiri seperti dua tiga kerat pemimpin UMNO Bahagian sekarang berpolitik kerena 'projek'. Tan Sri Annuar Musa, selaku Ketua UMNO Bahagian Ketereh sudah tahu yang sebenarnya. BERTINDAKLAH.

No comments: