Friday, October 2, 2009

Sejarah Tan Sri Husein Ahmad?

Tan Sri Husein Ahmad, Nama yang tersohor diarena politk Kelantan kerana kesetiaan kepada parti dan pucuk pimpinan kini semangkin dilupakan kecuali Dato'Ibrahim Ali sekali sekala menjemputnya diacara anjuran MTRK dan PERKASA.

Diwaktu ini (jam 3Petang) Dato' Ibrahim Ali bersama pengikutnya berhimpun disebelah Stadium Pasir Mas kerana menghadiri perhimpunan yang menyokongnya bagi terus bertarung dengan Tok Guru Nik Aziz dalam isu cabar mencabar supaya meletak jawatan sebagai wakil rakyat. Isu yang merugikan masa depan orang melayu di Kelantan.

Tan Sri Husein Ahmad juga adalah insan yang sentiasa menjunjung tinggi kedualatan institusi raja terutamanya untuk negeri Kelantan walaupun pada satu ketika gelaran 'Dato' yang diperolehi oleh beliau ditarik. Namum kestiaannya kepada KDYMM Almarhum Sultan Yahya Petra tidak berbelah bagi kerana Tan Sri Husein Ahmad tahu cabutan gelaran itu bukan kerana kehendak hati Tuanku tapi tindakan itu dibuat atas nasihat orang tertentu yang sakit hati kepada Tan Sri Husein dalam erti katanya penasihat yang menumpang rezeki dibawah payung Tuanku Sultan.

Hari ini sejarah Tan Sri Husein Ahmad berulang lagi. Kenapa dan Siapa?, sama-samalah kita doakan semuga negeri Kelantan tidak dilanda sunami seperti di Padang, Sumatra Indonesia.

No comments: