Saturday, July 21, 2012

Pilih pemimpin jangan pilih aktivis.


Ingatan PM Najib supaya rakyat jangan silap pilih pemimpin kerana boleh mengakibatkan keamanan negara tergadai sekali gus menghilangkan nikmat untuk rakyat melakukan ibadat. adalah satu peringatan yang perlu diambil oleh rakyat bagi menentukan PRU13 sebuah kerajaan yang benar2 adil dapat disokong.

Pemimpin bagaimana yang rakyat perlu pilih?.

Adakah pemimpin kerajaan yang ada hari ini perlu dikekalkan sedangkan rakyat tahu dan dapat melihat tentang keangkuhan pemimpin, tentang koborosan, tentang penyalahgunaan kuasa, tentang perkaya dan diri dan kroni, tentang penindasan, tentang tomak dan haluba dan tentang tak mengenang pejuang-pejuang masa lalu.

Tentang melakukan rasuah, tentang janji tidak ditepati, tentang membelakangkan perlembagaan parti dan banyak lagi 'tentang' yang tidak melayakkan pemimpin yang ada hari ini diberi peluang untuk terus menerajui kerajaan.

Untuk mentadbir sebuah kerajaan, tak cukup dengan PM Najib dan Dato' Mustapha Mohammad saja, menteri-menteri lain juga perlu dilihat mampu bekerja dan tidak terdedah dengan keangkuhan dan rasuah barulah kerajaan hari ini boleh dikekalkan.

Siapa dikalangan menteri hari ini boleh menandingi YAB Tok Guru Nik Aziz dari segi ilmu ugama islam untuk mempertahankan negara ini supaya terus dapat beribadat dengan aman, begitu juga dikalangan pemimpinan PAS yang terbukti tidak terlibat dalam jenayah rasuah.

Jadi maksud PM Najib itu bolehlah digambarkan bahawa dalam PRU13 nanti rakyat adalah diminta supaya menentukan calun yang yang betul-betul bersih dan bersifat sederhana bagi menentukan negara kita tidak diterajui oleh mereka2 yang sentiasa mengintai peluang untuk memperkayakan diri dan kroni seperti mana perlantikan pengerusi agensi kerajaan yang walaupun tidak mampu memperkasakan agensi tersebut tapi terus dikekalkan.

Waspadalah pilih calun untuk PRU13 nanti.

No comments: