Friday, July 11, 2008

Penantian satu penyeksaan !.

Tahun 2010, Dato' Seri Mohd Najib Tun Haji Abdul Razak akan bergelar Perdana Menteri Malaysia dengan izin Allah. 23 bulan lamanya untuk sampai ke kemuncak persada dunia, inilah harapan kita untuk memperkukuhkan kuasa melayu, memertabatkan ugama kita dan memerdekakan minda anak bangsa supaya sayang dan cinta pada tanahair tempah tumpahnya darah.

Sebenarnya pengumuman yang dibuat oleh Pak Lah itu amat mengejutkan kerana ramai rakyat tidak menyangka yang Pak Lah mahu bertahan begitu lama untuk menerajui negara kita, terkejut kerana Pak Lah meletakkan parti UMNO dalam keadaan harus berjaga jaga, apakah UMNO masih mampu bertahan sehingga 23 bulan lamanya, sedangkan rakyat sudah menghitung hari, bilakah UMNO akan pergi.

690 hari, lama masanya, macam macam boleh terjadi, entah berapa ratus ribu orang akan mati, entah akan berlaku kejadian alam yang teruk serta segala kejadian yang aneh aneh. Kepada yang sudah diatas masa 690 hari tidak merasa lama tapi kepada yang menanti satu hari bagaikan satu tahun. Sedangkan rakyat menanti berlaku peralihan kuasa dalam detik per detik.

Memberi masa selama 36 bulan untuk Dato' Seri Najib menerajui kepimpinan Parti dan Kerajaan bagi menghadapi pilihanraya yang ke 13 yang mana suasana politik Barisan Nasional masih lagi kabur, belum tentu membolehkan BN dapat membentuk kerajaan. Inilah yang harus ahli UMNO akar umbi mengambil keputusan yang betul dan tepat semuga perlembagaan parti dan demokarsi dapat diamalkan sebaik mungkin bagi mempastikan UMNO terus relevan buat selama-lamanya.

Kalau ada pemimpin berkata pertandingan dalam parti boleh memecahkan perpaduan, sebanarnya pemimpin itu takut untuk bertanding dan dialah sebanarnya manusia yang paling hipokrit diatas muka bumi Tuhan ini.

Bak kata Ayat Ayat CINTA, "telur dihujung tanduk".

No comments: