Monday, March 30, 2009

Dato' Najib diminta jangan tersalah pilih.

Daripada 25 orang yang dipilih sebagai Ahli Majlis Tertinggi UMNO, 11 orang daripadanya tidak berada dalam kerajaan, maksudnya Menteri ataupun Timbalan Menteri dan tentunya mereka itu bercita-cita untuk mendapat tempat dalam kerajaan. Lagi pun sudah ada kekosongan ekoran Dato' Shahril samad akan meletak jawatan sebagai menteri pada rabu ini.

Rakyat sedang menanti perubahan berlaku, dalam UMNO sudah dilaksanakan dan tentunya tidak cukup daripada itu, rakyat juga mahu melihat kerajaan dibawah pentadbiran Dato' Najib, menteri pun berubah, maksudnya ada yang digugurkan dan ada yang dilantik baru sesuai dengan kehendak rakyat supaya Dato' Najib memimpin sebuah kerajaan yang bersih.

Rakyat sudah tidak mahu dengar lagi ada menteri yang akan dikaitkan dengan isu rasuah, menteri yang boleh merusakkan imej kerajaan patut digugurkan dan juga menteri dari UMNO yang tidak di endorse dalam perhimpunan Agong UMNO harus digugurkan juga dan kalau sesuai bolehlah dilantik dijawatan lain.

Mereka yang menang dalam Majlis Tertinggi harus diberi tempat supaya berada dalam kabinet kalau tidak semua pun beberapa orang yang difikir layak dan berpengalaman. sebagai contoh Dato' Awang Adek Husein patut diketengahkah dan diberi tempat dalam barisan jemaah menteri diatas rekod perkhidmatan beliau. Begitu juga dengan Dato' Tajuddin Ab.Rahman yang mana begitu lama setia kepada UMNO dan berkhidmat kepada parti tak mengira penat lelah dan wang ringgit, maka adalah adil sekiranya beliau diberi penghormatan, lagi pun beliau ada ideal dan berani berkata benar.

Menyusun perlantikan adalah mudah tapi melantik orang yang betul betul berjiwa rakyat sekarang ini amatlah payah terutamanya genarasi muda, mereka tidak sampai kebawah terutamanya kepada mereka yang mendapat jawatan dengan muda. Lainlah dengan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO sekarang iaitu Khairy (KJ) betapa susahnya nak menang dan apabila menang masih ada lagu usaha untuk menjatuhkan beliau, KJ akan jadi pemimpin yang berjiwa rakyat sekiranya beliau diberi kesempatan untuk turun kebawah dengan jentera kerajaan sekira diberi amanah.

Sebenarnya ramai orang takut kepada KJ sekiranya beliau ada kedudukan dalam kerajaan terutamanya pihak pihak pembangkang, beliau tentunya tidak akan membiarkan UMNO diporak peranda oleh anasir yang ingin meruntuhkan parti keramat orang orang melayu, beliau adalah pejuang muda dalam UMNO, pantang mudah menyerah kalah.

Apabila UMNO sudah merapatkan barisan, gendang telah Dato' Najib palu untuk bangun berjuang dalam Dewan Merdeka PWTC hari sabtu lalu maka UMNO akan tegak kembali untuk merampas negeri negeri yang tumbang diatas kelekaan pemimpin lalu. Maka pemimpin baru hendaklah dinobatkan segera terutamanya di Negeri Pulau Pinang, Kedah, Perak, Selangor dan Kelantan. Jangan tersalah pilih akibatnya air liur melilih.

No comments: