Saturday, October 1, 2011

Scorpene dan Komisen RM 570 Juta. Percayakah kita?.

Komesin RM570 juta. Satu angka yang banyak kalau dapat kepada Penternak, Petani dan Nelayan yang hidupnya kais pagi makan pagi. Tapi tidak bererti kepada sesiapa yang mampu membeli cincin berlian yang berharga RM24 juta.

Kini kisah kapal selam SCORPENE muncul kembali apabila mahkamah di Perancis akan memula pendengaran kes tidak berapa lama lagi. Adalah didapati bahawa Joseph Breham, peguam yang dilantik oleh suaram (Suara Rakyat Malaysia) telah memberi taklimat di London kelmarin.

Scorpene membawa banyak trajedi. Anak bangsa Malaysia Azilah Hadi dan Sirul Umar telah dijatuhkan hukuman mati oleh mahkamah. tapi sehingga kini tidak ada siapa yang mengetahui nasib mereka berdua, masih hidupkah ataupun sudah meninggalkan kita semua. Yang pasti nama mereka berdua akan dicatit dalam sejarah mahkamah malaysia.

Keberanian Azilah Hadi dan Sirul Umar yang dikatakan mengunakan bom C4 di Pucak Alam akan sentiasa dipertuturkan oleh umat dunia terutamanya rakyat Malaysia dan Mongolia, kerana walaupun Sirul dan Azilah sudah didapati bersalah tapi masih lagi ada soalan yang belum terjawab. Untuk apa Sirul dan Azilah melakukan perbuatan tersebut?.

No comments: