Tuesday, January 29, 2013

Jentera PDM UMNO kuat.

Pemimpin UMNO sedang giat turun ke PDM (Pusat Daerah Mengundi) dan mengarahkan semua bilik gerakan dibuka. Tanda-tanda awal Pilihanraya umum sudah dekat. Semua masaalah awal di PDM diselesaikan teruatamanya bahan-bahan logistik PRU.

Banyak aktibiti yang melibatkan kewangan dirancang, terbaru pengagihan wang untuk pelajar yang dibuat dikawasan sekolah, itu pun dijadikan sebagai aktibiti PDM dan tentunya sebelum PRU nanti pembahagian BR1M akan dianjurkan secara besar-besaran bagi memikat rakyat supaya terus menyokong BN.

Sebelum wang BR1M dibagi-bagi kepada rakyat, pihak pemimpin UMNO akan mengambil kesempatan untuk memberi ucapan kepada yang hadir, sekurang-kurang 2 jam masa diambil untuk menjaja BN kepada rakyat, beri ucapan bagai-bagai pemalsuan akan direka untuk menfitnahkan PR kerana sekarang ini teramat susah rakyat untuk mempercayai kepada BN.

Tentunya isu rakyat akan berdepan dengan masalah sekiranya PR memerintah Malaysia akan dicetuskan, isu yang sering diwar-warkan oleh pemimpin UMNO dan BN ialah Kerajaan PR iaitu PAS dan PKR akan jadi kuda tunganggang oleh DAP dan DAP pula dikaitkan dengan bangsa cina.

Isu DAP memperalatkan PAS seakan-akan boleh dipercayai, kerana banyak sangat percangghan kenyataan oleh pemimpin DAP dan PAS berlaku, yang mana isu yang tak patut dibincang secara terbuka dibincang dengan lajak sehingga membuat orang atas pagar yang ingin menyokong PAS terkedu.

Isu nama Allah, Isu Hudud adalah hak mutlak bagi orang Islam dan hanya PAS yang layak menterbiahkan rakyat, kenapa DAP beria-ia sangat nak campur dan memberi kenyataan yang kadang-kadang boleh mengusarkan rakyat yang berugama Islam, tak bolehkah DAP mengambil sikap tunggu dan lihat, biar PAS yang berhadapan dengan UMNO dan BN dalam isu ini.

DAP sepatutnya mengajak rakyat keturunan cina meninggalkan MCA yang terang-terang sudah tidak dapat memberi khidmat kepada masyarakat cina, yang hanya menjadi pak turut kepada pemimpin tertinggi MCA sahaja yang telah muflis ideal.

Pihak PR jangan mengambil mudah untuk menghadapi BN dalam pilihanraya nanti, jangan hanya mengharapkan gelombang yang datang kerana UMNO sedang kuat mempersiapkan bentang bagi menghalang gelombang besar yang datang. Perlu diingat genarasi muda tidak terikat dengan sistem kepatian, genarasi muda kini bebas untuk memilih siapa yang  mereka suka dan percaya, hari ini orang muda boleh suka kepada PM Najib dan esok orang muda boleh maki Najib.

Hari ini orang muda tak mengambil berat soal pakaian Rosmah tapi esok orang muda boleh puji Wan Azizah cara berpakaian yang islamic dan bersopan yang tak mampu dipakai oleh Rosmah secara konsisten. Isu-isu begini akan mempengaruhi kepada keputusan pilihanraya umum ke 13. Parti belum tentu memberi jaminan untuk menang tapi calun adalah menjadi faktor besar satu-satu parti itu boleh memberi kemanangan.

Peristiwa 2004 yang dialami oleh PAS Kelantan hendaknya jangan berulang, pucuk pimpinan PAS tahu akan kebenarannya. Rakyat sedang memerhati, bukan saja di Kelantgan tapi berlaku juga di Kedah,Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Yang retak hendaklah ditapung, jangan retak terbelah. sayang.

No comments: