Wednesday, January 16, 2013

KS Biwani lebih hebat daripada Nala & Gobala.

Rakyat keturunan India dikatakan tidak ramai menyertai perhimpunan kebangkitan rakyat pada 12hb. Januari 2013 di Stadium Merdeka lalu, hanya masyarakat Melayu dan Cina membanjiri Stadium Merdeka dengan melaunkan 'Merdeka Rakyat' sebanyak 7 kali yang dketuai oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Nampaknya pemain keturunan India menjadi fokas kepada isu nasional sehari dua ini dalam membidas isu politik tanahait. Isu Gobalakrisna keluar PKR menjadi ahli Parlimen bebas dan Isu Nalakurupan keluar PKR dan menubuh parti politik baru untuk kaum India serta menyerang peribadi Anwar Ibrahim telah menjadi sokongan kaum India terhadap PR menjadi 'senget' seketika.

Kini rakyat sedang menunggu pendedahan yang akan dibuat oleh seorang lelaki keturunan India iatu Deepak Jaikaishan terhadap keluarga Dato' Najib Tun Razak yang dikaitkan dengan berbagai-bagai isu termasuk isu pembunuhan dan rasuah yang sentiasa hangat dibicarakan oleh seluruh rakyat yang cintakan keadilan dan kebenaran.

Terbaru muncul pula seorang srikandi keturunan India yang bernama KS Bawani yang mencetuskan satu rekod baru dikalangan peminat facebook dan youtube setelah beliau dilihat boleh mencabar kewibawaan pengajur yang dibayar untuk mempertahanakan kerajaan BN.

Apakah dengan tersebarnya berita-berita yang dibawa oleh Deepak Jaikishan dan KS Bawani ini sokongan masyarakat kepada PR akan kembali pulih setelah terdingin seketika apabila masyarakat India dicurahkan dengan berbagai-bagai janji manis oleh kerajaan BN termasuklah mewarganegarakan kaum India yang tidak ada kad pengenalan.

Kehebatan KS Bawani bercakap benar dalam majlis yang dipenohi oleh pelajar yang diwartakan sebagai penyokong pertubohan  yang pro BN tersebut patut diberi sokongan yang padu oleh seluruh genarasi muda dan mahasiswa dinegara ini kerana keberanian seorang perempuan yang bercakap atas dasar kebenaran dan hak keadilan.

Apakah dengan adanya peristiwa yang terbatu ini, masyarakat India akan beralih pula memberi sokongan dan kembali bersama PR dalam PRU13, apakah masyakarat India melihat kepada janji yang belum tentu ditepati atau masyakarat India di Malaysia hari ini tidak seperti lembu yang boleh dicucuk hidung.


Apakah masyarakat India mempunyai moral yang rendah seperti yang ditunjukan oleh Nalakurupan dan N.Gobala atau mempunyai jiwa yang hebat seperti yang ditunjukan oleh KS Bawani.

No comments: