Tuesday, January 15, 2013

Najib ajar Muhyuddin.

TURN. Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak secara tidak langsung mengajar Tan Sri Muhyuddin Yassin supaya cakap beradap dan bersopan santum sesama melayu dan Islam apabila PM Najib melahirkan rasa hormat kepada Pakatan Rakyat diatas kejayaan mengadakan perhimpunan kebangkitan rakyat KL112 dengan jayanya tanpa berlaku perkara yang tidak diingini.

Sebelum daripada ini, Timbalan Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyuddin Yassin dengan menzahirkan moral beliau yang rendah telah melebalkan perhimpunan kebangkitan rakyat KL112 sebagai Perhimpunan Shamsidar' kenyataan kebudak-budakan.

Beza diantara pemimpin UMNO itu sangat ketara dari segi sikap dan budi bahasa menjelang pilihanraya umum ke 13. Kenyataan yang dibuat oleh Muhyuddin agak merapu dan tidak senonoh manakala kenyataan PM Najib seperti persiapan bagi mengiktiraf PR akan dapat membentuk kerajaan selepas PRU nanti.

Serangan pihak pemimpin kerajaan terhadap PR telah berbeza oleh kerana edah pilihganraya semakin hampir, ada pemimpin yang sedang membeli insuran dan ada pemimpin persiapkan 'tali gantung politik' sedang mencanang berita-berita palsu dan fitnah bagi mengekalkan kuasa.

Tiap-tiap hari sokongan rakyat terhadap PR bertambah dan tiap-tiap detik pula kerajaan dihujani dengan berbagai bagai masaalah dan isu. Pemerhati politik sedang memerhati perkembangan yang sedang berlaku di 3buah negeri iaitu Sabah, Serawak dan Johor. Yang ketara sekali sedang berlaku di Sabah, setiap kali Dato' Seri Anwar Ibrahim turun disetiap program dibanjiri oleh rakyat yang mana tidak pernah berlaku sebelum daripada ini.

Keghirahan rakyat Sabah untuk meruntuhkan kerajaan BN yang dipimpin oleh UMNO nampak jelas sekarang ini apabila setiap minggu ada saja tokoh-tokoh politik Sabah yang dulunya menyokong UMNO telah secara terbuka menentang UMNO dan menyokong PR.

Begitu juga berlaku di Johor sekarang ini sehingga MCA sanggup menyerahkan kerusi yang diperuntukkan kepadanya rela diserah kepada parti lain sekiranya parti tersebut boleh memberi jaminan kemenangan. Kerosakan sokongan rakyat Johor terhadap BN menyerlah apabila ramai tokoh-tokoh politik keturunan cina di Johor meninggalkan MCA dan menyertai PR. Manakala peneroka FELDA sedang berkira-kira untuk menjual saham yang semakin hari semakin susut dan boleh merugikan dan menjadi beban kepada generasi FELDA yang akan datang.


Riak-riak air yang kelihatan berkocak sudah mula membadai, hanya tunggu bila parlimen dibubar. kerana diwaktu itu, Tanah, Air, Api, Angin akan beradu dipersimpangan empat bercabang tiga. yang pasti tarikh lahir UMNO semua rakyat ketahui tapi tarikh mati saja yang belum pasti. Bilakah tarikh mati UMNO yang dilahirkan pada 11hb. Mei 1946.

No comments: