Tuesday, November 2, 2010

UMNO tak berminat 'Kerusi Parlimen Ketereh' untuk menang.

Perwakilan UMNO Bahagian Ketereh ke Perhimpuan Agong UMNO Malaysia 2010


Beratus sms yang saya terima hari ini memberi semangat yang kuat untuk saya meneruskan langkah ke episod kedua dari beberapa episod dalam sejarah berpolitik diri bagi mencapai wadah perjuangan untuk melihat sebuah Kerajaan yang Bersih lagi Adil untuk rakyat dan tanahair.

Tidak ada satu pun sms dari sahabat dan kenalan daripada ahli-ahli UMNO yang mengutuk tindakan saya keluar dari UMNO yang telah saya maklumkan kepada Pejabat Setiausaha Agung UMNO melalui surat tepat jam 10.45 pagi tadi. Bahkan ada yang berjanji akan bersama jejak saya setelah urusan peribadi dengan kerajaan selesai. Dalam sidang akhbar saya di Hotel Istana, Kuala Lumpur pada jam 2.15 petang, ramai sahabat dan kenalan yang datang walaupun saya tidak menjemput, bahkan ada yang datang khusus dari Kelantan untuk memberi sokongan moral dalam sidang akhbar tersebut.

Ada Ketua-Ketua Cawangan UMNO dalam Bahagian Ketereh menalipon minta supaya dapat berjumpa mereka dalam masa terdekat, ada yang sms meminta supaya jangan tinggalkan mereka, ertinya mereka mahu berjuang bersama-sama saya, ada sahabat meminta saya supaya menangguhkan hasrat dan ada yang bertanya parti mana yang akan saya sertai selepas daripada ini. Ada sahabat yang merajuk kerana tidak memaklumkan hasrat saya kepada mereka dan banyaknya ucapan tahniah daripada kenalan saya dari parti PAS dan KEADILAN.

Ada juga sahabat bertanya, tidak kah akan menerima padah dan tidak adakah risiko berhubung keputusan saya keluar dari UMNO dan ada juga yang melahirkan perasaan sedih, manakala terdapat beberaapa orang pemimpin Wanita UMNO menangis merayu supaya saya ubahkan keputusan untuk keluar UMNO. Terima kasih kepada semua yang telah menghubungi saya sama ada melalui sms ataupun menalipon terus. Ingatan dan nasihat dari anda semua sangat-sangat saya hargai.

Yang amat saya gembira apabila sebilangan besar pemimpin pemuda UMNO Bahagian Ketereh menghormati keputusan saya dan meminta supaya saya tidak memutuskan persahabatan dan berharap hubungan yang sedia terjalin tidak dipisahkan walaupun saya bukan lagi ahli UMNO. Keikhlasan mereka itu dilihat betapa matangnya Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ketereh berpolitik.

Tidak seperti YB. Haji Alwi Che Mat, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Ketereh yang mengatakan bahawa ahli UMNO didalam DUN Kadok ramai yang tidak suka kepada saya seperti yang ditulis dalam blog Wan Nasru. Walhal semua ahli UMNO Ketereh tahu hanya beberapa orang saja yang tidak menyukai saya kerana mereka itu menyokong Haji Alwi secara membabi buta. Mereka itu menyokong Haji Alwi kerana takut tak dapat projek dan mereka itulah sekarang ini digunakan oleh Haji Alwi untuk menikam Tan Sri Annuar Musa, Ketua UMNO Bahagian Ketereh dari belakang.

Sepertimana ucapan saya didalam Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Ketereh yang lalu yang mana saya katakan bahawa ada dikalangan jawatankuasa UMNO Bahagian tidak mahu hadir mesyuarat jawatankuasa bahagian sekiranya dipengerusikan oleh Tan Sri Annuar Musa dan tidak dihadiri oleh Haji Alwi adalah jawatankuasa yang rapat dengan Haji Alwi.. Itulah caranya Haji Alwi berhasrat menjatuhkan Tan Sri Annuar Musa, lawan berdepan takut tapi berperangai seperti 'gunting dalam lipatan'.

Perangai seperti itulah yang boleh menghancurkan UMNO dan orang seperti itulah yang diguna pakai oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Dato' Mustapha Mohamed untuk menyuramkan politik Tan Sri Annuar Musa. Banyak peranan yang diserahkan oleh Dato' Mustapha Mohamed kepada Haji Alwi yang terbaru memilih Haji Alwi sebagai jurucakap Badan Perhubungan UMNO Negeri dalam Perhimpunan Agong UMNO Malaysia. Macamlah dah tak ada orang lain yang boleh bercakap membahaskan usul ucapan dasar presiden.

Nak tahu siapa yang lebih berpengaruh didalam DUN Kadok datanglah Haji Alwi bertanding dalam piliharaya umum ke 13 nanti sebagai calun untuk DUN Kadok, adakah saya yang akan ditolak ataupun Haji Alwi akan hilang jawatan sebagai wakil rakyat. Sekiranya Haji Alwi kalah dengan undi dibawah daripada satu ribu, betullah dia hebat.

bersambung.


1 comment:

proBNpasirputeh said...

Abe Yie...ambo baru kenal male tu jah...dengan DWS..tapi dpt rasa dah riak2 tak puas hati....ambo rasa isu ahli UMNO atau tidak bukan isu utama...org muda nak cari flatform politik baru...kalau Abe boleh formulatekan...kita tengok...org baru ramai yg memerhati....