Saturday, August 6, 2011

Ibrahim Ali lebih hebat daripada Najib Tun Razak.

dalam gambar
YAB Tok Guru Nik Abdul Aziz, Ibrahim Ali dan Tun Mahathir Mohamed.
"catur politik malaysia hari ini"

Suasana baru politik Malaysia telah mulai jenak sekarang. Dalam diam ada usaha pihak-pihak tertentu sama ada dari kalangan pemimpin Pakatan Rakyat PR atau pun oleh mereka yang tidak berparti (atas pakar) sedang berusaha untuk mempercepatkan pertukaran Kerajaan.

Ini terjadi kerana dalam kerabat BN sudah mulai retak ekoran tidak ada kesepakatan terutamanya dalam menentukan calun-calun yang berwibawa untuk bertanding dalam PRU 13. UMNO sedang menghadapi krisis kepercayaan kepada Presiden yang dilihat terlalu tunduk kepada Isteri.

MIC mahu keseorangan dalam jemaah BN yang telah secara terang-terang memberi kata dua bahawa MIC akan keluar daripada BN sekiranya BN terima parti India lain menyertai BN dan MCA pula terus kecewa dalam batinnya kerana Presidennya tidak diberi jawatan Menteri dalam kebinat Malaysia.

Manakala rakyat terutamanya ahli-ahli UMNO sedang mempertikai kekuasaan yang berada dalam tangan Idris Jala, Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang hanya sekadar dilantik sebagai Senator dan tidak dipilih oleh rakyat.

Manakala ahli Parlimen bebas tidak ada tempat dalam UMNO walaupun telah mengholorkan kepala tapi tidak dihidu oleh ahli Majlis Tertinggi UMNO untuk mempelawa mereka itu menyertai UMNO, maknanya ahli Parlimen bebas sepertilah 'anjing buruk kepala dan badannya berkerapu'.

Banyak ahli Perlimen, bekas wakil rakyat dari UMNO dan BN sedang berkira-kira untuk menentang UMNO dan BN secara terbuka kerana sudah tidak tahan melihat kerakusan pemimpin UMNO dan BN mengumpul harta didepan mata mereka dan Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri berbelanja 'boros' dan membazir.

Tidak mustahil selepas bulan puasa ini, ada banyak lagi bekas pemimpin UMNO akan istihar keluar parti dan akan menyertai parti dari Pakatan Rakyat bagi menguakkan jentera pilihanraya PR untuk menumPASkan BN. Ertinya usaha pihak pihak tertentu dalam UMNO untuk menasihati Najib Tun Razak supaya berundur sebagai Presiden parti dan Perdana Menteri sebelum pilihanraya umum tidak menjadi.

Rakyat sedang menunggu ulusan dari Tun Mahathir Mohamed berhubung dengan isu cincin Rosmah dan kegawatan ekonomi yang akan menjunam sekiranya suasana politik Malaysia tidak stabil dan diikuti oleh ramalan yang akan dibuat oleh Tun Daim zainuddin bahawa Najib dan Rosmah Mansor telah menjadi kerosakan kepada UMNO dan BN.

Sekiranya cepat mereka berdua itu membuat ulusan yang tidak berpihak kepada Najib dan Rosmah maka pilihanraya umum berkemungkinan akan menjadi lambat atau pun terus diumum sekiranya Najib tidak berhasrat meletak jawatan dengan kata lain Najib tidak berjiwa besar kerana sekiranya pilihanraya diadakan dalam keadaan rakyat tidak percaya tentunya BN akan menerima kekalahan yang teruk.

Pada pilihanraya umum 13 nanti. Saya mahu melihat dimana Presiden PERKASA Dato' Ibrahim Ali, bertanding atau pun tidak dan sekiranya bertanding atas lambang apa?, lambang UMNO tentu sekali tidak. Apakah pintu 'taubat' masih terbuka untuk beliau bertanding atas tiket Pakatan Rakyat (PR) sama ada PAS atau pun PKR.

No comments: