Friday, August 5, 2011

SAH !. ada usaha jatuhkan Najib.


Pak Lah (Tun Abdullah) 'jatuh' semasa Alwi jadi setiausaha politik.

Alwi Che Mat

Semalam sempat berjumpa dengan 3 group ahli-ahli UMNO dan satu group penyokong setia Tun Abdullah Badawi selepas sembahyang Terawih sehinggalah selesai jam 3.00 pagi. Anak yang membawa motokar dah tarik muka kerana 'boring' disebabkan topik yang kami bincang tidak menepati selera Mohd Fais.

Semua group tidak lepas peluang membicarakan 'cincin' berharga rm24juta yang dikaitkan dengan Rosmah Mansor, walau pun ada penafian tapi mereka itu terus mahu menyelidik. Saya beberapa kali cuba menyakinkan group UMNO itu bahawa cincin itu telah dibawa keluar ke Singapura. Tapi mereka bukan pertikaikan dimana cincin tersebut sekarang berada, yang mereka mahu tahu kenapa nama Rosmah Mansor dilibatkan.

1. Kenapa cincin itu dibawa ke Malaysia atas nama Rosmah Mansor?.

2. Kenapa tidak diistiharkan siapa VVIP yang dikatakan ditunjukkan cincin tersebut.

3. Kenapa Rosmah Mansor tidak melenting apabila namanya 'tercatit' dalam borang Kastam?.

Itu adalah diantara pertanyaan 'bodoh' yang sengaja mahu melemparkan persoalan bagi menghangatkan lagi isu cincin yang berharga rm24juta yang boleh membuatkan mak cik dan pak cik ditanah rancangan FELDA terbeliak mati mendengarnya. 24juta bukan sedikit kepada mak cu dan pak cu, bukan sedikit kepada mutu dan mena, bukan sedikit kepada ah chong dan ah moi dan bukan sedikit kepada tok batin dan mak andek.

RM24juta boleh buat makan 100 tahun kepada mereka yang masih digelar miskin, tidak pernah terpikir oleh mereka yang hidup kais pagi makan pagi seperti petani, penternak dan nelayan untuk mengumpul wang sebegitu banyak apatah lagi untuk membeli sebentuk cincin. Begitu juga Ketua wanita UMNO dan Ketua Puteri UMNO dicawangan-cawangan dikampung-kampung yang berkhidmat kepada parti siang dan malam pun tidak mampu untuk memiliki cincin berharga 24juta seperti yang dikatakan ialah milik Rosmah Mansor.

Salah satu isu yang menyebabkan kedudukan UMNO dan BN akan tumPAS dalam PRU13 nanti yang bukan saja jadi modal politik Pakatan Rakyat tapi menjadi kegelisahan dikalangan penyokong UMNO dan menjadi kebencian dikalangan kakitangan kerajaan yang berpendapatan rendah terutamanya kerani am.

Sebut saja perempuan, mereka itu 'menjebehkan' bibir apabila bertanya pasal Rosmah Mansor, ertinya mereka itu memberi petunjuk bahawa mereka tidak suka cara Rosmah Mansor melayan suaminya iaitu seorang Perdana Menteri, terutamanya ahli-ahli BAKTI.

Kerana ada puak dalam UMNO tahu bahawa kedudukan UMNO sudah tidak selamat maka ada usaha untuk mendesak Najib Razak letak jawatan sebagai Perdana Menteri sebelum PRU diadakan. Mereka berpendapat UMNO dan BN akan kalah sekiranya UMNO tidak tukar nahkoda kerana Najib sudah tidak mampu untuk melayari kapal kerana diatas kapal itu ada dua nahkoda.

Adakah Rosmah Mansor hanya dijadikan alasan untuk menghalalkan desakan supaya Najib letak jawatan seperti mana Khairy Jamaluddin (KJ) dijadikan alasan supaya Tun Abdullah Ahmad Badawi meninggalkan PUTRAJAYA.

Apa pun peluang rakyat menikmati kerajaan baru dibawah pemerintahan PAS, PKR dan DAP dalam Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) sudah hampir tiba, cepat diadakan Pilihanraya umum cepatlah bertukar kerajaan. Insya Allah.

No comments: