Tuesday, May 12, 2009

Ubah SUA satu keperluan.

Setuju terAMAT sangat dengan kenyataan Dato' Najib yang menegaskan PERUBAHAN TERHADAP PARTI itu BUKAN lagi satu pilihan tetapi sudah menjadi SATU KEPERLUAN yang TIDAK BOLEH dipandang ringan. Tahniah.

Tujuannya jelas, supaya parti UMNO yang memperjuangkan untuk Bangsa Melayu dan Ugama Islam akan terus kukuh dan releven, akan terus mendapat mandat daripada rakyat jelata bagi meneruskan memimpin negara, memperkasakan kedaulatan Negara, memakmurkan kehidupan rakyat jelata.

Yang PENTINGnya, perubahan itu hendaklah dilaksanakan, TIDAK hanya sebagai kata-kata, tidak hanya sebuah retorik sedangkan perubahan tidak berlaku, sebagai contoh yang JELAS, Dato' Najib tidak melaksanakan perubahan total di Ibu Pejabat UMNO Malaysia, mengekalkan Tengku Adnan Mansor sebagai SETIAUSAHA AGONG UMNO MALAYSIA adalah bukti jelas bahawa Dato' Najib hanya bercakap sahaja untuk melakukan perubahan keperluan untuk memperkasakan UMNO, sedangkan bertindak tidak.

Rekod perkhidmatan Tengku Adnan Mansor yang lemah sebagai Setiausaha Agong telah terbukti apabila UMNO Bahagian Ipoh Timur tidak dapat mengadakan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian baru baru ini disebabkan tidak ada ketegasan daripada Ibu Pejabat UMNO yang diterajui oleh Tengku Adnan Mansor.

Rakyat dan Ahli UMNO akan melihat dan menilai setiap kata-kata dan tindakan yang dibuat oleh Pemimpin Agong kita Dato' Najib, yang tentunya ahli ahli UMNO mengharapkan UMNO lebih kukuh dan lebih dihormati dibawah kepimpinan Dato' Najib.

Begitu juga perhatian hendaklah diberi kepada tiap-tiap negeri yang sudah jatuh ketangan pembangkang, lapuran yang sampai kemeja Presiden parti hendaklah lapuran yang benar, tak kira ianya menyentuh pemimpin diperingkat Negeri ataupun diperingkat Bahagian, yang perlu disingkir hendaklah disingkirkan, yang perlu diganti harus diganti, maka pegawai bagi pihak Prisedan itu hendaklah dilantik dikalangan orang yang tidak ada kepentingan, orang yang hanya mahu khidmat bagi melihat UMNO akan terus kukuh dan lebih gemilang dimasa yang akan datang.

Dato' Najib adalah tokoh yang dinanti-nanti kemunculan HEBATnya dengan ahli parti menunggu perubahan yang akan dilakukan, perubahan yang benar-benar menyentuh kalbu rakyat, perubahan yang boleh menyakinkan bahawa tidak ada orang bermain politik dengan beliau. Kita sedar Dato' Najib baru membuka langkah, maka langkah langkah seterus akan kita sokong dan dokong sekiranya benar akan berlaku ketegasan terhadap keperluan parti disaat ini.

Gajah didepan mata itu jangan tidak nampak untuk dilihat yang sedang memamah tanaman dan menghancurkan tapak semaian yang baru, bertindaklah sebelum terlambat, Dato' Najib mampu merubahkannya.

No comments: