Tuesday, May 5, 2009

Demo. Niatnya teramat JAHAT.

Ha ha ha. Hari ini ada demo di depan pejabat Keduataan Malaysia di jakarta yang di kepalai oleh dua ekor pengacara yang mengambil kesempatan diatas kedukaan yang dialami YAM Tengku Temenggong Kelantan kerana di fitnah oleh ibu mertuanya yang belum lagi waras.

Mengiktu berita dari Jakarta lebih kurang 50 orang yang hadir berdemo terdiri dari mereka yang berada disekitar pejabat kedutaan yang berkerja boroh binaan dan parking kereta.

Khabarnya gambar saya dipamerkan kerana saya dikira orang yang cuba menyelamatkan runtuhnya sebuah masjid yang dibina oleh TT dan isteri kesayangan Manohara yang sekarang ini dianugerahkan oleh KDYMM Tuanku sebagai Cik Puan Temenggong Kelantan. CPT

Mereka yang unjukrasa (demo) di Kedutaan kita itu dikepalai oleh pendokong nasrani yang sebenarnya tidak tahu apa pun tentang PERJALANAN HIDUP YANG BAHAGIAN DIANTARA TT DAN CIK PUAN TEMENGGONG (MANOHARA). Mereka itu dibohongi oleh Dasiy yang tidak mahu bersyukur diatas anugerah TUHAN dengan mendapat kereta (mobil) dan Appartmen yang mewah yang disempurnakan oleh menantunya Tengku Temenggong.

Rakyat di Indonesia dihidangkan dengan cerita tidak benar oleh Dasiy dengan dibantu oleh dua orang pengacara yang kurang faham hukum perkahwinan dalam ISLAM, mereka itu bekerja keras untuk membawa pulang Isteri orang kepada Ibunya, mereka tahu Manohara Cantik dan masih muda remaja, apakah ada balasan sekiranya mereka berjaya membawa lari Manohara pulang ke Jakarta dari Malaysia.

Sekiranya mereka pandai bercakap soal KEMANUSIAAN, mereka sepatutnya menyokong Tengku Temenggong kerana TT difitnah dan dihina oleh Dasiy, mereka sepatut menyumpah kepada Dasiy kerana berusaha terus untuk memisahkan anaknya dengan menantu. Mereka sepatutnya mendorong Daisy meminta maaf kepada pihak Istana kerana banyak kali janjinya tidak pernah dikota, selalu bercakap bohong dan pandai melakunkan adegan sedih sedihan.

Yang peliknya, realiti apa yang ditunjukkan oleh Manohara bahawa dia tidak dianiayai oleh suami kesayangannya tidak mahu diakur oleh Dasiy, Dewi dan pengikutnya yang buta hati dan buta mata. Sebenarnya ramai orang yang diperalatkan oleh Dasiy termasuk bijak pandai kerana Dasiy ada agenda peribadi untuk meneruskan hidupnya yang penuh dengan dosa.

Salam buat mereka yang simpati dengan TT dan Mano (CPT) dan diharap berdoalah untuk mereka supaya usaha Dasiy untuk memisahkan mereka tidak diizinkan oleh Allah swt. Amin.

No comments: