Sunday, June 15, 2008

4 Ketua Bahagian UMNO selamat di Kelantan.

10 orang harapan Pak Lah di Kelantan tidak bersatu, masing masing dengan gaya dan stailnya. mereka merancang bukan untuk nak jaga Pak Lah, tapi ada dikalangan mereka merancang untuk diri masing masing, nak cari keteguhan kedudukan dalam politik, guna apa cara semuga kedudukannya di Bahagian tidak terjejas, cakap untuk perpaduan tapi perbuatan mendatangkan perpecahan dan berpuak puak, panggil makan nasi beriani pun pilih pilih orang, perbelanjaan entah duit sendiri ataupun duit keraian, tidak ada siapa yang tahu, BPR pun tidak tahu.

Lagak lebih daripada Perdana Menteri, nak kena orang pergi dekat dan hulur tangan baru nak bersalam, kalau dulu belum orang tegur dialah yang dulu tegur, pasal nak cari pengaruh, nak suruh orang kata dia budak berjurus (baik). Dah ada jawatan yang digaji oleh Pak Lah, buat buat sibuk, kononnya nak jaga Pak Lah, kalau dia tak buat kerja Pak Lah tak selesai. Pooorah.

Inilah orang kata, sokong membawa rebah, lebih lajak dari laju, lebih kuah dari sudu, dah lah nasib Pak Lah kurang baik selepas pilihanraya dulu, kini bertambah celaka dengan budak yang tak tahu hala tuju, cara dan keadah nak jaga taukeh. Kawan kawan Pak Lah tidak dilayan takut kalau dilayan hilang peluang.

Tidak semua pegawai Pak Lah yang bergaji di Kelantan ini bermasaalah, ada yang dapat menunaikan tanggongjawab dengan baik dan dapat menentukan kedudukan pak Lah di Kelantan tidak se parah yang digembar gemburkan. Dari 14 Bahagian di Kelantan, 3 saja yang selamat untuk Pak Lah iaitu Bahagian Ketereh, Bachok dan Tumpat itu pun sekiranya suasana hari ini dapat diuruskan sehingga selesai hari persidangan perwakilan Bahagian nanti.

Di sepuloh (10) Bahagian semuanya ada pertandingan peringkat Ketua Bahagian, hanya jeli yang belum diputuskan sama ada YB.Adhan Awang Kecik akan mencabar Dato' Mustapha Mohamed ataupun tidak. Ditempat lain granti ada pertandingan. Dan ini mengambarkan dari awal lagi Pegawai Pak Lah di Kelantan yang bergaji tersangat rapuh ukurannya bagi menjaminkan pengaruh Pak Lah kuat di Kelantan. Tan Sri Datuk Seri Penglima Annuar Musa tidak mampu membendung gejala ini bersendirian, beliau hanya bekerja dengan semangat dan teori tanpa sokongan dari rakan rakan lain yang hanya pandai berkata kata sambil mendabit dada.

Bak Kata Ayat Ayat CINTA,"hanya manis dibibir saja".

No comments: