Tuesday, June 3, 2008

Ku Li vs Pak Lah, Shahrizat vs Rafidah, ramalan awal.

Dalam suasana YBM Tengku Razaleigh Hamzah, turun ke bawah bertemu ahli UMNO diperingkat akar umbi di seluruh Bahagian di Negeri Kelantan, yang tentunya mendapat sambutan yang memberangsankan, ada juga adegan yang agak memeranjakan berlaku di negeri Kelantan sehari dua yang lalu.

Kemunculan Bekas Menteri Pembangunan Wanita, Shahrizat Jalil di Negeri Cik Siti Wan Kembang dimana negeri kelahiran suami beliau ini tidak sunyi dengan berita hangat dalam pergerakan Wanita UMNO Malaysia. Setelah sempat saya berbual dengan beberapa pemimpin wanita UMNO Bahagian, memang ada signal daripada Naib Ketua Wanita UMNO Malaysia itu.

Kalau sebelum ini ahli ahli UMNO dihidangkan dengan berita pertandingan Presiden parti dan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, maka hari ini kita akan dihidangkan dengan berita bahawa Shahrizat Jalil sanggup menawarkan diri untuk menjadi Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia sekiranya ada pencalunan yang cukup.

Sekiranya berita yang saya dengar ini benar, dak boleh dikatakan benar kerana saya diberitahu oleh beberapa orang pemimpin Wanita UMNO Kelantan bahawa dalam rangka lawatan Shahrizat itu, tajuk pertandingan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia ada dibincangkan dikalangan mereka.

Respon daripada wanita UMNO Kelantan samalah respon dari ahli ahli UMNO di selurh negara sepertimana mereka mengatakan sekirannya YBM Tengku Razaliegh mendapat cukup pencalunan untuk jawatan Presiden maka peratus kemenangan akan berpihak kepada Tengku Razaliegh dan begitu jugalah akan berlaku kepada Shahrizat Jalil.

Apabila saya ajukan pertanyaan kepada pemimpin Wanita Bahagian yang menjadi penyokong kuat Shahrizat di Kelantan, apa tujuan beliau nak lawan Rafidah, jawabnya nak rasa Ketua baru dan nak menentukan wanita akan lebih mantap lagi bagi menentukan wanita melayu malaysai yang CINTAkan tanah air akan terus menyokong UMNO dan BN dalam pilihanraya yang akan datang. Bunyi nya sedap, lena lah tidur.

Kalau di Kelantan ada berita dijaja oleh setengah orang bahawa YBM Tengku Razaleigh nak lawan Pak Lah, bukan kerana apa, hanya nak melihat UMNO hancur dan ahli ahli berpecah belah, tapi kalau dia dulu lawan Ketua bahagian, tak berpecah belah ke, kalau Shahrizat lawan Rafidah tak berpecah ke, dan kalau ada orang lawan Ketua Bahagian sekarang tak berpecah belah ke dan kalau berlawan untuk merebut jawatan dalam parti boleh berpecah belah dan boleh menghancurkan parti, maka Ahli Majlis tertinggi UMNO kena bawa usul dan menetapkan syarat bahawa Ketua parti UMNO di peringkat mana sekali pun tidak boleh ditandingi sehingga penjawat itu telah DITANAM(mati) baru jawatan itu boleh diisi oleh orang lain.

Sedih, sekarang para penjawat pegawai dalam parti, bersyarah dok tipu ahli ahli, asalkan dia senang dan dianggap hero oleh pucuk pimpinan,maka beliau ,menggunakan kedudukan dok beri penjelasan yang hanya menguntungkan diri sendiri saja. Ahli ahli disumbat dengan kenyataan palsu dan kadang kadang seperti mengacam kebebasan ahli ahli bersuara.

Bak kata Ayat Ayat CINTA, "dengarlah rayuan ini".

No comments: