Tuesday, August 25, 2009

Sahabat, 'NUR SYURGA' diwajah mu.

Umat ISLAM kalau mati mahu masuk syurga, tak kira syurga apa asalkan syurga, ini semua kerana apabila mati Allah janjikan kepada umatnya, sesiapa yang mengerjakan suruhannya dan meninggalkan larangannya maka syurgalah tempat hambanya. Bulan Ramadham ini adalah diantara bulan yang mulia kerana bulan ini dipilih untuk umatnya mengerjakan ibadat puasa sebulan.

Selain dari berpuasa umat Islam juga diwajibkan mengelurkan zakat dan fitrah, maka Mjalis Ugama Islam telah mengarahkan Iman-Iman dan wazirnya membuka gerai untuk umat Islam membayar fitrah dimerata tempat, di masjid, di supermarket dan dimana saja yang menjadi tempat tumpuan umat Islam. Kemudahan ini disediakan adalah untuk memudahkan umat Islam membayar fitrah supaya tidak lalai dari mengerjakan hukum Allah.

Begitu juga mereka yang mengerjakan untuk mencari kelibihan PAHALA dibulan puasa ini, mereka yang berada dengan rezeki anugerah Allah tentunya mengajurkan majlis berbuka puasa dan memberi sumbangan berupa wang ringgit kepada anak-anak yatim dan fakir miskin, semua yang dilakukan kerana Allah.

Rezeki yang Allah hantar disampaikan pula kepada mereka yang memerlukan, Inilah keimanan dan kemulian umat yang sudah ada 'NUR' ahli syurga, yang dibuka pintu hati oleh Allah untuk menyempurnakan perjalanan hidup yang soleh yang suka membantu dan tidak takabur dengan kuasa yang ada. Umat sebegini sebenarnya jarang terdapat dizaman ini hanya mereka yang terpilih dan dipilih oleh Allah saja yang ada kemulian sebegini.

Kepada para sahabat saya hanya mampu berdoa semuga kita semua diberkati kehidupan oleh Allah swt. semuga kerja kebajikan kita diterima, semuga kemulian hati sahabat dilimpahkan rahmat oleh Allah swt. dan diakhirat nanti "SYURGA FIRDAUSI MENANTI KITA'. kerana Allah tidak pernah memungkirkan janji.

No comments: