Tuesday, May 3, 2011

Renung-Renungkan lah.


Orang Melayu UMNO marah kepada Cina DAP, manakala orang Melayu PAS marah kepada Cina MCA tapi kedua-dua melayu marah antara satu sama lain. Itulah realiti politik Malaysia hari ini. Yang jadi mangsa kecaman, kehinaan dan keaiban ialah pemimpin Melayu yang berugama Islam.

PM Najib dikaitkan dengan isu pembunuhan Altantuya dan rasuah kapal selam, Anwar Ibrahim diaibkan dengan kes liwat dan video lucah, Tok Guru Nik Aziz pula di lebalkan memperalatkan Ugama. Manakala Chua Sio Lek dan Lim Kit Siang bertepuk tangan.

Kekuatan seluruh kawasan Parlimen Malaysia hari ini masih dikuasai oleh majoriti orang melayu jadi tidak timbul takut kuasa jatuh kepada bangsa lain. PRU 13 nanti Perdana Menteri masih lagi orang melayu bererti melayu masih selamat.

Oleh kerana orang melayu dalam UMNO dan PAS tak nak kepada orang Cina adalah elok dalam Pilihanraya Umum ke 13 nanti orang melayu jangan undi calun bangsa lain, undilah calun melayu tak kira bertanding atas parti apa sekali pun. Biar orang melayu PKR saja yang undi orang bangsa lain kerana PKR parti berbagai bangsa.

Sekiranya ini dapat dilakukan, kepujian harus diberi kepada orang melayu UMNO kerana sudah jelas kerusi yang ditandingi oleh bangsa lain akan dimenangi oleh calun melayu. Diwaktu itulah nanti lebih 3/4 kerusi Parlimen akan dikuasai oleh bangsa melayu. Insya Allah kerusi melayu PAS akan bertambah di Parlimen.

Melayu UMNO kena berkorban untuk bangsanya sendiri, biar kerusi BN yang diwakali oleh bangsa lain kalah asalkan calun melayu dari parti lain yang menang. Itulah perjuangan yang berslogankan untuk Agama, Bangsa dan Negara.

Perjuangan harus ada pengorbanan.

No comments: