Monday, May 23, 2011

Semuga Roh mereka dicucuri rahmat.

Diantara mereka yang pergi meninggalkan kita.

Al-Fatihah disedekahkan kepada kesemua 16 jenazah yang telah selamat dikebumikan akibat trajedi tanah runtuh di Hulu Langat Selangor semalam. Mereka yang telah pergi meninggalkan kita semua ialah:-

1) Azrel, 8, 2) Nael, 8, 3) Shahrul, 9, 4) Boboy, 10, 5) Farid, 34, 6) Zaim * 7) Angah * 8) Rahimi * 9) Zaid Ashwal, 18, 10) Riz, 9, 11) Lokman, 11, 12) Fahad, 9, 13) Aiman, 10, 14) Hazim, 9, 15) Mustakim * 16) Hasril, 11,

Semuga roh-roh mereka itu mendapat limpah rahmat daripada Allah swt.

Ramai pembesar dan orang kenamaan menampilkan diri sama ada ditempat kejadian tanah runtuh, di Hospital atau ditempat sembahyang jenazah dan ditanah perkuburan. Mereka menunjukkan simpati terhadap musibah tersebut.

Kita harap kehadiran mereka itu datangnya dengan hati yang tulus dan ikhlas dengan niat untuk memberi simpati dan bantuan secara ikhlas. Bukan datang hanya kerana untuk menunjuk muka dalam akhbar dan TV milik kerajaan saja.

Sejak dari hari kejadian sehingga malam tadi, TV tidak putus-putus memaklumkan para pembesar yang hadir dan memaklumkan juga bahawa pembesar no.1 negara dan isterinya memendekkan lawatan keluar negara dan akan menzairahi tempat kejadian dan melawat sanak saudara mangsa dan tentunya akan menzairahi kubur dan mensedekkah ayat-ayat suci Al-Quran kepada mangsa.

Ini adalah tanda jelas bahawa Pilihanraya UMUM ke 13 hampir tiba sekiranya tidak ada isu baru yang boleh menyebabkan kerajaan BN tumbang. .

No comments: