Monday, May 2, 2011

Siapa dalang disebalik Video Lucah?

yang pasti bukan Dato' Ibrahim Ali dan Khairy Jamaluddin menjadi dalang.

Isu Video Lucah hampir selesai, Anwar Ibrahim dan keluarganya telah menerima dengan keredhaan diatas apa yang menimpa terhadap keluarganya. Mereka sekeluarga sudah biasa dengan cara orang yang ingin menghalang kejayaan politik Anwar Ibrahim.

Itulah kehebatan dan anugerah yang ada pada Anwar Ibrahim, Wan Azizah dan Izzah. Mereka boleh menghadapi dengan tenang terhadap kehinaan dan keaiban yang dijaja terhadap keluarga mereka. Bahkan mereka lebih bersemangat.

Rakyat sudah lama berada dibawah pemerintahan kerajaan BN, rakyat sudah dapat menilainya yang baik untuk mereka, sebenarnya BN tak payah gundah untuk mengadakan PRU, rakyat sudah pun tahu hala tuju yang mereka mahu. PM Najib boleh menasihati Yang Di Pertuan Agong sekarang untuk membubarkan parlimen.

PM Najib perlu mandat 2/3 di Parlimen selepas PRU ke 13 nanti bagi memudahkan Kerajaan BN meminda perlembagaan untuk disesuaikan mengikut kehendak zaman dan juga bagi membolehkan PM Najib menyusun kabinet baru dengan mengugur mana-mana menteri yang tidak lagi boleh membantu untuk kepentingan rakyat.

PM Najib perlu mempercepatkan usaha bagi mengelak Video Lucah dijadikan topik perbincangan dikalangan rakyat jelata. PM Najib perlu juga menyekat orang UMNO yang berperangai seperti Rahim Tamby Chik dan Shuib Lazin dari terlibat dalam pengedaran video lucah. Kerana yang malunya semua orang melayu yang berugama Islam.

Hari ini penyokong UMNO boleh melebarkan senyum kerana Anwar Ibrahim telah diaibkan oleh Eskay seorang yang bukan bangsa melayu. Perbuatan Eskay itu disokong oleh pertubuhan sukarela yang ahlinya orang melayu. Eskay telah menjadi idola kepada sesetengah ahli-ahli UMNO kerana dapat mengaibkan orang melayu. Itulah perjuangan melayu yang ada pada UMNO.

Sehingga kini Eskay telah menjadi hero untuk memalu dan mengaibkan orang melayu kerana walau pun beliau bukan keturunan bangsa melayu tapi disokong dan didokong oleh orang-orang melayu yang menyertai sebuah parti Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu. Tanpa mengkaji latarbelakang asal usul Eskay lantas kerana ingin mengaibkan Anwar Ibrahim dan keluarganya, orang melayu (yang ada kepentingan politik dengan kerajaan BN) terus ghairah menyokong Eskay.

Yang perlu orang ramai selidik dalam Isu Video Lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim bukan soal siapa pelakunya tapi yang lebih penting daripada itu siapa dalangnya yang mengenepikan ajaran Islam supaya melindungi umatnya daripada diaib dan dimalukan. Yang Paling lebih penting lagi ialah apakah tujuan sebenar disebalik penyebaran video lucah itu oleh Rahim Tamby Chik, Shuib Lazim dan Eskay selain daripada untuk menghalang Pakatan Rakyat merampas PUTRAJAYA.

Mungkin Dato' Ibrahim Ali tahu sebabnya?.
Mungkin Khairy Jamaluddin tahu dalangnya?

No comments: