Thursday, May 5, 2011

YB. Senator, calun menunggu.

Rakan PAS dalam Pakatan Rakyat iaitu DAP tidak pernah memperjuangkan Islam oleh itu PAS patut keluar dari PR, itu kata-kata PM Najib tapi UMNO boleh bersama MCA, GERAKAN, MIC, SUPP dan LDP dalam BN walaupun parti tersebut menolak negara Islam.

Dr..Juanda Mufti perlis melahirkan rasa kekecewaannya kerana PAS tidak menerima jemputan UMNO untuk duduk semeja. UMNO jemput PAS duduk semeja buat apa? nak bincang apa?, itulah yang Mufti Perlis tidak tahu tapi beriya-iya benar nak bercakap politik.

Mufti Perlis ini nampaknya tidak ada kerja yang hendak dibuat untuk urusan pejabat. PM Najib bercakap 'politik' dia pun sambut, walhal kenyataan politik yang dibuat oleh PM Najib itu sudah dapat disuloh oleh pemimpin-pemimpin PAS.

PM Najib nak suruh PAS berbalah dengan PR, dan apabila PAS tinggalkan PR maka lemahlah DAP dan PKR lalu mudahlah untuk UBN memenangi PRU 13, lepas itu PAS akan diejek oleh UMNO dikampung, dibandar dan dikota. Itulah yang PM Najib mahu.

Itu jugalah mungkin Mufti Perlis mahu dan mungkin Mufti Perlis juga ada cita-cita politik kerana cara beliau serang PAS itu nampak jelas beliau tidak ada pengalaman dalam 'bahasa politik' hari ini. Apakah selepas PRU 13, Mufti Perlis bercita-cita untuk dilantik sebagai Senator dan diberi jawatan Menteri menjaga hal ehwal Ugama politik kerajaa BN, iaitu satu jawatan baru sebagai anugerah kerana berani menyerang PAS. Seperti anugerah yang diberi kepada Ezam Md.Noor.

Kerajaan PM Najib boleh buat apa saja yang beliau mahu, asalkan ada orang sanggup menyerang PAS dan PR, soal perlantikan sebagai Senator dan Menteri adalah menjadi perkara 'enteng' kepada PM Najib asalkan Tok Guru Nik Aziz dan Anwar Ibrahim 'padam' dalam politik Malaysia hari ini. Kerana sebenarnya bukan kepada DAP yang UMNO takut.

Sekiranya DAP keseorangan sampai kiamat pun DAP tidak akan dapat memerintah Malaysia tapi yang menjadi 'ketar' kepada UMNO dan BN ialah apabila PAS, DAP dan PKR akan kukuh bersatu maka nasib kerajaan BN dalam PRU 13 seperti dihujung tanduk.

PM Najib sedar kekuatan PR telah bertambah, ini dapat dibuktikan apabila PR dengan hanya gabungan 3 buah parti melawan gabungan 11 buah parti kompenan BN, PR telah dapat memerintah 5 buah negeri termasuk Wilayah Kuala Lumpur. Inilah yang di geruni oleh BN.

Serangan serentak terhadap Tok Guru Nik Aziz dan Anwar Ibrahim oleh BN tidak membawa hasil yang mengkagumkan oleh itu (boleh jadi atas nasihat APCO) sekarang ini UBN secara maksiman cuba menghilangkan pengaruh Anwar Ibrahim dengan berbagai-bagai fitnah termasuklah kes liwat dan video lucah Eskay dan sekiranya startegi itu berjaya maka Tok Guru Nik Aziz lah pula yang akan jadi mangsa fitnah.

Setelah itu PM Najib akan mengumumkan pembubaran Parlimen dan SPR akan umumkan tarikh penamaan calun dan tarikh mengundi. Yang didengar seramai 4 orang Ketua UMNO Bahagian di Kelantan tidak akan dicalunkan untuk bertanding dalam PRU 13 nanti. Nasiblah belalang.

No comments: