Sunday, May 18, 2008

RUMI & JULI akhirnya berpisah.

  • Al-Fatihah.

Pelakon filem 'LOVE' yang hangat ditayang diseluruh panggong wayang Indonesia sekarang Sophan Sophian telah meninggalkan dunia semalam (17hb.Mei 2008) akibat kemalangan jalan raya disempadan Sragen dengan Nagwi dijawa tengah .

Peristiwa malang ini berlaku apabila motosikal berkuasa tinggi yang allahyarham pandu terjerumus kedalam lubang besar serta terhantuk batu jalan. Allahyarham dalam perjalanan pulang ke Jakarta bersama rombongan "jalur Kebangkitan" yang merupakan satu kegiatan bagi menyemarakkan sambutan 100 tahun Kebangkitan Nasional Indonesia.

Allahyarham juga seorang ahli politik dan pernah menjadi wakil rakyat, jiwanya yang CINTAkan pada negara membuat beliau bersedia menunggang motosikal beribu ribu batu bagi melahirkan sokongan kepada gerakan jalur kebangkitan walaupun usianya sudah berumur iaitu 62tahun.

Allahyarham mula-mula dikenali melalui filem 'Pengantin Remaja' berlakun bersama seorang gadis yang cantik molek ketika itu Widyawati dan akhirnya menjadi pasangan hidup sebagai suami isteri sehinggalah Widyawati menjadi balu bermula kelamarin. CINTA mereka berputik semasa mereka berlakun bersama.

Bak kata ayat-ayat CINTA, "alangkah enaknya masa berCINTA".

No comments: