Wednesday, May 7, 2008

Karpal, kurang ajar dan biadab

Perbuatan biadab. inilah tajuk berita Utusan Malaysia hari ini 7hb, Mei 2008, hari rabu. mengesehkan tindakan Karpal Singh mencabar,kedaulatan sultan, Kenyataan ini dibuat oleh YB Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana kurang senang beliau terhadap tindakan Karpal Singh selaku Pengerusi parti DAP yang terus mempersoalkan keputusan Sultan Perak berhubung pertukaran dan perlantikan semula Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP).

Setiap kenyataan Karpal Singh disokong kuat oleh anaknya Gobind Singh Deo. kedua beranak itu adalah ahli parlimen. Yang menariknya ramai orang bercakap sama ada ahli politik dari parti BN ataupun orang awam dan juga peguam mengatakan ucapan Karpal Singh itu berbau hasutan dan melaga-lagakan rakyat dan Istana.

Perbuatan dan kenyataan Karpal Singh itu telah melukakan perasaan orang melayu tapi nampaknya orang melayu tidak lagi marah membara, kerajaan sudah boleh bertindak dengan mendakwa Karpal Singh kerana menghasut, jangan nanti rakyat melayu membuat undang-undang sendiri yang boleh mengeruhkan suasana kerahmonian rakyat ditanah air terCINTA ini.

Semua ini tercetus kerana tidak bijaksananya menteri besar Perak mentadbir negeri, kerana kurang pengalaman dan riak maka Menteri Besar Perak membuat keputusan yang mendatangkan kecamukan diantara kerajaan perak dan Istana, Lantas isu ini merebak ke peringkat Nasional dan menjadi bahan perbahasan didalam perlimen.

Tahukah kita didalam Parlimen Malaysia hari ini banyak rekod dicipta diantaranya:-

1. Perdana Menteri dan menantu
a) Pal Lah dan khairy (Bapa mertua dan menantu)

2. Ibu dan anak(PKR)
a) Wan Azizah dan Izzah (Ibu dan Anak)

3. Bapa dan anak (DAP)
a) Karpal Singh dan Gobind Deo Singh (Bapa dan anak)
b) Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng (Bapa dan anak)

juga menarik tentang Dato' Ibrahim Ali, yang menang bertanding diatas tiket PAS tapi menjadi wakil bebas dalam Perliman dan beliau juga adalah orang yang mencipta sejarah tersendiri yang mana beliau adalah orang yang pernah mewakili tiga parti berada didalam perlimen, yang mana beliau pernah menjadi YB. UMNO (BN), YB. Semangat 46 dan terkini YB. PAS/BEBAS.

Sekarang Dato' Ibrahim sedang menunggu untuk berCINTA dengan sesiapa yang ikhlas untuk mendampinginya.

Bak kata Ayat-Ayat CINTA ialah "CINTA tak kenal siapa dan tak memilih asal usulnya".

No comments: