Friday, May 14, 2010

dalam semak ada duri.

Laptop beronar. tak dapat up date kelmarin walaupun ada perkara yang hendak ditulis untuk dihayati bersama, tapi kini isu yang sepatutnya dipaparkan kelmarin sudah tidak sesuai lagi hari ini kerana kecelakaan trajedi pertembungan mobil ditengah jalanan. Wah dendam yang membara begitu lama telah tersembur keluar seperti nanah yang terkena dimuka sendiri.

Ibu, anak, adik abang, kakak, datok semua nama ditulis dimedia, untuk apa?.

Yang dapat didengar adalah suara sumbang pendendam yang diceritakan kepada orang surat kabar, sejak dari mula lagi sudah dengki kerana bonda terlebih memberi kasih sayang kepada adik ipar. Inilah peluang agaknya, maka nama-nama besar dikaitkan sebagai bukan dari keluarganya.

Ayat-ayat suci Al-Quran dijadikan rujukan bagi memperkuatkan hujjah, sedangkan tafsirannya tidak pernah terlekat diotaknya, itupun teks ucapannya boleh jadi dikarang oleh Khoja Hassan lalu dibaca depan orang surat kabar, Dia lupa bahawa ceritanya itu memakan diri kerana orang juga kenal dan tahu siapa dia itu. Tiap-tiap bulan dapat wang RM5,ooo daripada orang yang dicaci itu.

Sudah tidak ada budaya dan budi bahasa dalam hidupnya, tahu umurnya sudah lebih 60tahun tapi masih melalak macam budak hingusan yang berkelahi kerana berebut coklat, sepatutnya dimasjidlah tempatnya, berdoa semuga dosa dimasa muda diampunkan Tuhan. Siapa tak kenal dia yang masa mudanya orang kata 'lepas laku'. oh.....enaknya.

Aci.....aci.....

buka pintu, nana balik bawa hantu.........

ada dua disitu.

Dan dalam berita Sinar Harian hari ini, Polis suruh report polis.

No comments: