Tuesday, May 18, 2010

Susun semula ALP Agensi Kerajaan.

55 Kawasan Parlimen yang pengundinya terdiri daripada peneroka terutamanya peneroka Felda kini menjadi matlamat PKR untuk meneruskan agenda bagi menumbangkan Kerajaan BN dalam pilihanraya umum ke 13 nanti. Masa selama 30bulan akan digunakan oleh PKR untuk menerjah peneroka supaya tidak menyokong BN.

Ini jelas kerana kawasan yang mejoriti bukan melayu mendorong kepada kekalahan BN sekiranya ilmu politik rakyat yang bukan melayu diambil dari trejadi SIBU Serawak. BN sudah tidak selamat dikawasan pengundinya bukan melayu. Oleh itu 55 kerusi parlimen yang bentengnya orang melayu menjadi rebutan bagi menjaminkan mana-mana parti untuk membentuk kerajaan masa akan datang.

Sekiranya masaalah peneroka terutamanya pembelian hasil buah masih lagi tidak dapat diselesaikan maka peneroka akan membalas dengan undi dalam pilihanraya umum nanti, anak-anak peneroka sedang menanti peluang pihak mana yang akan dapat menjamin masa depan mereka dapat menjamin keselamatan dan sara hidup.

Kerana didalam tanah rancangan perbedzaan taraf hidup dan sosei-ekonomi sekarang sudah nampak ketara, mereka yang rapat dengan wakil rakyat sudah kelihatan mewah dan bergaya kerana rezekinya bertambah sedangkan masih ramai lagi peneroka terus menderita kerana hasil jualan masih jadi misteri.

Nampaknya agensi kerajaan terutamanya di kelantan seperti KESEDAR dan KADA masih tidak dapat menyakinkan rakyat supaya memberi sokongan kepada BN, sekiranya dua agensi ini mampu menyakinkan rakyat sudah pasti BN dapat menubuhkan kerajaan kerana dua agensi ini merangkumi lebih kurang 30 kerusi Dewan Undangan Negeri.

Dimana yang tak kena, oleh kerana pengurusan kah? atau Lembaga Pengarah kah?.

No comments: