Tuesday, December 21, 2010

3 serangkai perosak UMNO.

Apabila saya menulis berhubung kebaikan Tok Guru Nik Aziz berpolitik dan merangsangkan supaya agenda perjuangan Parti KEADILAN Rakyat bersama Pakatan Rakyat menjadi kenyataan bagi menerajui PUTRAJAYA, ada orang-orang marah dan mengutuk saya. Katanya saya sudah tidak laku lagi di kampung saya iaitu KADOK dan tidak mendapat sokongan dikalangan ahli-ahli UMNO Ketereh, sebab itulah saya keluar parti.

Ikut mu lah Wak Dogol, nak kata apa pun, itu hak mu. dan sekiranya orang dalam Parlimen Ketereh dapat melihat wajah sebenar mu itu baru orang boleh tahu kecacatan akal yang dimilki oleh mu (cacat akal tu orang tiga suku 'gilalah').

Cukup, tak payah layan,. Apa yang nak saya sampaikan dalam blog ini hari ini berhubung talihayat yang perlu dipakai oleh UMNO bagi mempertahankan kemenangan BN dalam piliharaya umum kelak terutamanya di Selangor, Kedah dan Pulau Pinang.

Orang-orang seperti YB. Zaharin, YB. Zulkepli dan YB. Senator Ezam Md.Noor hendaklah dipakai oleh UMNO/BN untuk menjelajah negeri-negeri tersebut supaya rakyat terus menyokong UMNO/BN kerana pemimpin-pemimpin UMNO di negeri-negeri tersebut sudah tidak mampu mempengaruhi rakyat. Ertinya jelas nampak UMNO sekarang ini bergantung kepada mereka bertiga itu.

Mereka bertiga itulah pejuang tulin kerana berpangkat YB. merekalah jaguh memaki hamun Anwar Ibrahim kerana dengan cara memaki hamun itulah yang boleh menghakiskan sokongan rakyat terhadap Anwar Ibrahim, agaknyalah !. Itu pun disokong oleh ahli-ahli UMNO fanatik saja.

Sekiranya kita berpijak dibumi nyata, isu liwat Anwar Ibrahim sudah kenyang ditelan oleh rakyat jelata, rakyat sudah meletakkan Anwar Ibrahim didalam penjara, rakyat sudah membuat andaian Anwar Ibrahim akan dipenjara, tapi itu semua rakyat sudah tidak kisah, yang rakyat mahu sekarang negara ditadbir oleh mereka yang tidak rakus kuasa, tidak sombong, tidak rasuah dan tidak penyangak.

Adakah menteri yang mentadbir negara hari ini cukup sifat sepertimana yang diidam-idamkan oleh rakyat, adakah rakyat selesa dengan pail perangai menteri hari ini, adakah menteri hari ini bersifat penyayang dan mesra rakyat, apakah menteri hari ini peribadinya bersih. Itu semuanya akan dinilai oleh rakyat dalam pilihanraya umum nanti.

UMNO masih berpeluang memperbetulkan landasan sepertimana yang diingin oleh rakyat kerana rakyat tidak benci kepada parti UMNO, rakyat hanya memasang cita-cita mahu melihat menteri yang diberi amanah dan kuasa yang tidak diamalkan untuk memberi perkhidmatan kepada rakyat akan dibongkar kesalahannya. Sekiranya ini dapat dilakukan oleh YAB Perdana Menteri adalah jenak untuk memikat hati rakyat bagi mendapat sokongan nanti.

Tapi sekiranya Kerajaan gagal mengurus mereka yang telah di 'cap' oleh rakyat sebagai perasuah, sombong dan penyangak akibatnya rakyat akan memberi kuasa kepada sebuah 'kuasa baru' supaya mereka yang mengamalkan kejahatan akan dihukum. Kuasa baru bermaksud 'Pakatan Rakyat'.

Apabila kita melihat YB. Zaharin dan YB. Zulkepli Nordin bercakap beriya-iya benar memaki Anwar Ibrahim tentu ada sebabnya dan yang pasti bukan kerana Anwar Ibrahim dituduh terlibat dalam kes liwat tapi ada cerita lain yang mereka tidak mahu sangat Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri, mereka takut agaknya.

Takut apa tu?. Kalau hal YB. Zuklkepli Nordin, Sdr Mohd. Sayuti Omar-MSO. tahu rahsianya.


2 comments:

Unknown said...

kawe ingak awak orang umno....kah...kah....kah...

pok nik said...

DS Anwar perabih dulu kes liwat di mahkamah sebelum nok jd PM? Takut ko gapo namo? Kalu tak salah 100 mahkamah berani lawan..bo lah dok tipu rakyat..PKR nak jadi kerajaan??? Hoh..buat lawak ke apa???