Tuesday, December 14, 2010

Kenapa takut pada Anwar Ibrahim.

Apabila nama Dato' Seri Anwar Ibrahim dikaitkan dalam lapuran Wikileaks. semua tangan dan mulut orang UMNO yang belum jadi menteri penuh beria-ia benar keji dan hina Anwar Ibrahim ini termasuklah Mukhris Mahathir, Timbalan Menteri MITI calun Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang kalah, Ghazali Ibrahim, Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Rosnah Ab.Rashid Sharlin, Timbalan Menteri Kesihatan, Ketua Puteri UMNO Malaysia dan Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang belum jadi menteri iaitu dalam senarai menunggu.

Mereka ini memaksakan diri masing-masing untuk mengeluarkan komen, yang mana disudut hatinya masih lagi syak wasangka antara percaya atau pun tidak kerana mereka itu ada pendidikan yang tahu untuk menghukum dari sudut ugama Islam dan saya rasa mereka itu adalah pemimpin muda yang masih berugama Islam.

Mereka memaksa diri untuk bercakap kerana mahu dilihat sebagai 'hero' dalam mempertahankan kerajaan BN semuga dapat tambah rezeki apabila berlaku rombakan kabinet oleh Dato Sri Najib kelak. Itulah nilai pemimpin muda dalam UMNO kini, tak ada intergriti, komen ikut apa yang terlintas didepan hanya kerana mau mengampu supaya dilihat hebat untuk dinaikkan pangkat.

Mereka bercakap dan ulas seperti mereka sajalah yang tahu dan pandai membaca, mereka lupa bahawa rakyat Malaysia hari ini mendapat berita dihujung jari dan mereka juga lupa bahawa mereka sendiri pun dicemuh oleh golongan muda dalam UMNO. Inilah mutu pemimpin muda UMNO mudah sambut berita yang masih sensasi dan dimana mereka akan letak muka sekiranya mahkamah malaysia membuat keputusan memihak kepada Anwar Ibrahim nanti.

Kecuali mereka tak ada air muka dan manusia yang tidak ada maruah, maka mereka tidak malu dengan perangai kebudak-budakan mereka itu. Inilah sebenarnya pemimpin UMNO yang dibenci oleh rakyat bukan saja oleh parti lawan tapi oleh ahli-ahli parti sendiri kerana mereka itu sebenarnya belum penuh ilmu sepak terajang politik hari ini.

Yang peliknya kenapa mereka-mereka dari UMNO takut sangat kepada Anwar Ibrahim jadi Perdan Menteri?, betulkah apabila Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri semua melayu akan terus mati di Malaysia ini. Jawabnya TIDAK. mereka bukan takut Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri yang mereka takut sekiranya mereka hilang kuasa nasib mereka entah kemana, sama ada boleh tidur lena ataupun bersama banduan disungai buluh.

4 comments:

exnavy said...

HJ, kenapa bela sangat anwar? hj tak tahu ke kesah anwar ni macam mana dulu? hj jangan jadi munafik ji, kubur kata mari ji..

newkk said...

exnavy. untuk makluman exnavy, shaitan saja yang tak nampak rupa, begitu jugalah exnavy, berani tulis tapi tak lahirkan indentiti. Tahukah exnavy shaitan itu tempatnya 'NERAKA'.

exnavy said...

hj, baru berjinak jinak dengan pas dah rasa alim ke hj, masyaallah...

hj hj gi cium peluk nik aziz tu dah kalau tak sub sangat.. hj hj...nok suroh ambo cerita ke kisah hj yang sebenarnya....ambo duduk dekat dengan balai polis tereh jah ji

newkk said...

exnavy. tak payah ugut, gantlemanlah sikit, tampillah diri. Komenlah soal isu dan hujah. kenapa marah sangat ni. Kalau exnavy tu UMNO sepatutnya berbahagia kerana saya sudah tidak ahli UMNO lagi. Buatlah apa yang exnavy suka dalam UMNO tu dan kita serah pada rakyat untuk menentukan parti mana yang mereka pilih. Salam.