Thursday, February 12, 2009

1 akan jadi 1000 kalau aku mahu!

Sudah masuk bulan ketiga saya tak balik kelantan, tak jumpa mata dengan para sahabat, kawan kawan dan juga lawan. rasa rindu memucak apabila saudara zudi menalepon bertanya kabar berita, katanya ramai para sahabat handai bertanya, nak dengar cerita perkembangan semasa.

  • kalau ada kelapangan
  • rasanya minggu ini nak pulang
  • nak jumpa teman teman
  • nak bersembang panjang
  • kalau di izinkan tuhan
  • nak tanya apakah perkembangan
  • puak puak G7 yang menang
  • dengar kabar ada dah yang tak senang
  • perwakilan ada yang langsung tak dipandang
  • ajak minun dan makan
  • sudah tidak dijadikan amalan
  • kalaulah begitu gerangan
  • memang nasib perwakilan itu malang
  • kerana semasa buat pilihan
  • orang macam saya ditendang
  • walau pun saya tidak dizinkan
  • kerana semasa pencalunan saya dihalang
  • wakil bahagian pula jadi pelacur jalanan
  • tidak bermoral dan pesongkan ajaran islam
  • gelaran saja ustaz tapi perangai jahat lebih dari shaitan
  • inilah orang yang jadi petualang
  • sehingga saya hilang kelayakan
  • untuk merebut jawatan
  • kerana ada pemimpin bahagian yang jadi dalang
  • mat yani,suhaidi,cik gu li dan cik gu seman
  • adalah orang terbilang
  • harap harap jangan lupa kawan kawan
  • yang sedang menunggu panggilan
  • untuk dijemput minun kopi secawan
  • sambil buat pos morten
  • politik UMNO ketereh akan datang.

Rindu-rindu serindunya, pada sahabat, teman teman dan kawan kawan tapi apabila ingatkan kejadian, alangkah pedihnya diatas sikap setengah orang, terutama pemimpin yang curang dan jadi penghalang kepada keikhlasan kawe.

UMNO Ketereh, apakah benar "retak menanti belah"

No comments: