Wednesday, February 24, 2010

Dukacita dimaklumkan, saya teramat sedih!

Apakah Allah telah menutup pintu PINTU HATI MEREKA BERDUA. Apakah sudah tidak akan wujud perkataan bermaaf-maafan sebagai orang ISLAM. Sebesar mana agaknya dosa sehingga menampakkan sampai mati pun mereka tidak akan berbaik.

Sesungguhnya sebagai orang ISLAM dan salah seorang sahabat kepada mereka berdua, saya terasa AMAT SEDIH sekiranya sudah tidak ada ruang untuk mereka bersatu dan berbaik kembali kerana banyak kerja yang berjaya diwaktu mereka berdua rapat dulu.

Apakah sudah tidak boleh dipakai peribahasa BUANG YANG KERUH AMBIL YANG JERNIH sedangkan ISLAM tidak mengalakkan umatnya berbalah. Mereka berdua adalah orang yang cerdik pandai, fikir-fikirkanlah. Saya hanya mampu berdoa semuga tidak akan berpanjangan sehingga membawa mati perbalahan ini.

Itulah harapan saya kepada MSO & DIA. Mohon maaf sekiranya tulisan saya ini menganggu kehidupan harian saudara berdua. Ikhlasnya saya mahu melihat saudara berdua berganding bahu seperti dulu-dulu.

1 comment:

Ramli Mohd Yunus said...

Tuan,

Saya baru menjengok blog tuan, tahniah banyak information yang berguna untuk dinilai.

MSO dan DIA tu maksud tuan Mohd Sayuti Omar dan Tok Him ke. Eloklah tuan usahakan.

Kalau free jengok jengok lah blog saya.