Tuesday, February 2, 2010

Melayu PERKASA dan PERKASAKAN Melayu.

PERKASAKAN MELAYU, melayu mesti PERKASA dan Presiden PERKASA Dato' Paduka Ibrahim Ali, Ahli Parlimen bebas Pasir Mas telah menghantar surat kepada Pope, ketua Ugama Krestian sedunia minta penjelasan pernahkah puak Krestian sebelum daripada ini mengunakan perkataan ALLAH. Buatlah apa yang patut kerana itulah kehebatan Dato' Ibrahim Ali, memikir perkara yang boleh membantu menyelesaikan isu rakyat.

Manakala Parti Cinta Malaysia pula (PCM) sibuk cabar mencabar dengan PKR, pacing dan memancing supaya ada ahli parlimen Malaysia menyertai partinya. Sebagai sebuah parti politik itu adalah sebahagian tugasnya, kempen menambah ahli dan hancurkan parti lawan. Betul juga cara PCM itu bertindak, dimana ada peluang'balonglah saja' tak rugi pun.

kata Tun Mahathir, orang melayu sekarang ini tengah salah habah, kerana parti-parti politik melayu sedang berkucah, PAS dah hilang pedoman, PKR dah hilang tujuan kini UMNO pun nampaknya dah nak hilang persefahaman, yang nampak hebat sikit untuk perjuang nasib melayu sekarang ini bukannya parti politik melayu tapi NGO melayu, terutamanya PERKASA dah ujud diserata negeri dan nampaknya akan jadi PERKASA sungguh.

Apa kata sekiranya PERKASA didaftar sebagai parti politik bagi memberi alternatif kepada orang melayu menukar sokongan kepada parti politik melayu yang sudah ada yang semuanya nampak nak hilang arah, kecuali UMNO masih relevan dizaman Dato' Seri Najib sehari dua ini., kedepan tak tahulah sekiranya masih kekalkan kuman ataupun virus yang boleh merosakkan parti masih dikekalkan orang-orang untuk jadi pentadbir diperingkat ibu pejabat dan bahagian.

Sekiranya PERKASA jadi parti politik, ahli parlimen yang ada prinsip perjuangan, yang sekarang sedang berkelahi dengan pucuk pimpinan masing-masing tak kira PKR kah, PAS kah, DAP kah, MCA kah, UMNO kah semuanya join PERKASA maka melayu akan jadi perkasa dan mereka itu boleh PERKASAKAN melayu.

1 comment:

Unknown said...

salam.
mari kita semua sokong perkasa, kerana sudah tiada lagi tempat orang2 melayu untuk bergantung harapan walaupun saya bukan ahli perkasa marilah kita sama sama brgabung dgn perkasa.