Wednesday, February 3, 2010

Queen Control yang silap.

Gila!. masih ada lagi cerita bini dera suami, bukan bini saja yang dera suami tapi anak-anak turut sama dera bapanya. Cerita dalam kosmo bertajuk lelaki derita tujuh tahun jadi mangsa dera isteri memaparkan bagaimana sedihnya seorang suami yang berumur 47tahun berasal dari selayang, selangor.

Inilah dunia, penderaan berlaku kepada siapa saja, sama ada penderaan mental ataupun penderaan fizikal. Orang gaji didera majikan, Isteri didera suami, anak didera ibubapa, majikan dera kuli dan jarang-jarang suami didera isteri. Lelaki jenis macam mana sehingga boleh bertahan 7tahun didera isteri dan bagaimana rupa paras dan perangai isteri itu sehingga menjadi gerunan oleh suami. bagaimana anak-anak boleh ikut ibu turut sama mendera ayahnya. Dosa dah jadi ucapan mainan, tak takut langsung pada Allah dan keazaban di akhirat nanti. Pertimbangan Agama tak ada langsung.

Anak-anak dah tak peduli erti dosa, tahu derhaka tapi tak takut kepada neraka, contoh cerita sitanggang tidak memberi pengajaran kepada anak-anak zaman sekarang, ada ilmu Agama, tahu apa yang diajar oleh ustaz tentang penderhakaan kepada ibubapa itu akan menerima azab neraka yang amat pedih, tapi penderhakaan dilakukan juga. Emak dan Ayah diletak dibawah tapak kaki. Anak-anak zaman sekarang dah 'menta' dengan hukum Allah pun dah main-main.

Kisah suami takut ke bini memang benar ada dan berlaku pun teruatama tejadi kepada orang-orang besar dan orang-orang kaya, tapi tidaklah didera sehingga menjadi kesakitan fizikal yang teruk. Dan istilah ini dipanggil 'bukan takutkan bini tapi bini tak takut kat kita' dan ini terjadi kerana perangai suami pun boleh tahan, jadi adillah kepada bini kontrol suami yang ada kuasa dan ada pitih. Itu tidak derhaka namanya, itu adalah satu taktik sebenarnya.

Kerana si bini, apabila suami keluar malam dan pulang lewat sikit bising macam murai tercabut ekor, tapi apabila suami ke phuket, kebandung, jakarta, macau dan keluar negeri, wajahnya tersengeh-sengeh dan heboh menceritakan kepada kawan-kawan bahawa suaminya hebat selalu keluar negeri bermain golf. Keluar malam tak boleh, tapi keluar negeri dua tiga malam dengan alasan bermain golf itu hebat namanya. Nasib kamulah wahai para isteri yang bergerlar 'Queen Control' dan jangan ikut perangai seperti berita dalam metro itu, kisah isteri dera suami, itu jahat namanya.

Kepada para bini yang suaminya 'kaki golf keluar negara' ikutlah sama, suami main golf, bini boleh shooping.

No comments: