Monday, December 31, 2012

Perdana Menteri. 'sempatkah' Mahyuddin Yassin.

Hari ini Isnin 31hb. Disembar hari terakhir tahun 2012. Esok hari selasa 1hb. Januari 2013 merupakan tahun tahun  terakhir pemerintahan kerajaan BN kerana pada bulan April 2013 adalah genap 5 tahun edah parlimen Malaysia sejak Pulihanraya umum ke 12 iaitu tahun 2008.

Masuk tahun 2013 mana-mana parti politik dan orang perseorangan yang mahu melibatkan diri dalam pilihanraya umum akan mula membilang detik perdetik hari akan berlakunya pilihanraya umum ke 13. Yang pasti hebat apabila bertembung diantara BN dengan PR.

BN akan mempertahankan PUTRAJAYA sehingga ketitisan darah yang terakhir, begitu perlu bagi pihak BN untuk mempertahankan kuasa kerana kuasa akan boleh membuat segala-galanya bagi mana-mana pihak yang meletakkan kepentingan diri melebihi dari kepentingan Ugama, Bangsa dan Negara.

PR pula akan terus mendampingi rakyat untuk mendapat mandat dan sokongan bagi menruntuhkan BN dan dapat menawan PUTRAJAYA bagi membaiki kerosakan dan memberi berkhidmat untuk kepentingan kebajikan rakyat dan berjuang untuk Ugama dan Negara.

Yang pasti berbagai-bagai keadah telah dilakukan oleh BN untuk mempastikan kuasa tidak terhakis tapi malangnya lepas satu-satu isu membayangi BN apabila ramai dikalangan bekas2 pegawai Kerajaan, bekas-bekas pemimpin UMNO menyertai PR tapi tidak berlaku kepada BN atau UMNO.

Rakyat sedang menanti tarikh pembubaran Parlimen, sudah letih menunggu untuk membuang undi, yang tua lepas seorang-seorang meninggal dunia tidak sempat melihat siapakah yang akan menjadi Perdana Menteri Malaysia ke 7 manakala yang baru pertama kali dapat mengundi mereka itu tak sabar sabar untuk mengundi. Tentunya mereka semua mahu melihat sebuah kerajaan baru kerana dibawah kerajaan BN mereka telah merasai, suka duka, pahit maung kehidupan.

Ramalan demi ramalan telah dibuat, oleh kumpulan penganalisa politik, masing-masing nampaknya berpihak ada yang mengatakan BN akan terus menang tapi tak dapat mejoriti 2/3 dan berkuasa dan ada pula berkata PR akan dapat menawan PUTRAJAYA tapi dengan kemenangan yang tipis. Sebetulnya mood pilihanraya yang akan menentukan siapa yang berkuasa nanti.

Masa sudah hampir tiba, isu telah tumbuh berlambak-lambak, isu amanat Tok Guru Haji Hadi diputarkan semula oleh UMNO dan BN begitu juga dengan isu Tanah dan Air di Kelantan yang dicerca oleh kumpulan yang tidak gemar kepada ulama. Manakala isu pembunohan Altantuya hidup kembali, seram sejuk dibuat oleh Deepak Jaikishan.

Kita rakyat Malaysia menanggong malu apabila Perdana Menteri diaibkan oleh seorang peniaga permaidani keturunan india, Macam macam cerita ngeri dilemparkan, soal paksaan penjualan syarikat, soalan akuan bersumpah kes Altantuya dan soal nyawa dua orang bekas polis yang sedang menanti rayuan diman nyawa jadi pertaruhan. Ngeri.

PRU13 akan menentukan, dapat keadilankah rakyat, dapat pembelaan secukupkah atau masih menagih ditanah air sendiri. Itulah rakyat sedang nanti, begitu juga saya dan keluarga yang terus menanti KEADILAN sejak 20 tahun lalu.

Kes saya dimahkamah dah masuk ke tahun ke 20 tapi masih terus menanti, rakan-rakan yang terlibat dalam kes ini sudah lama meninggal dunia. Sedekah Al Fatihah untuk Allahyarham Dato' Omar Johar, Bekas Pengurus Besar MARA Holdings Sdn. Bhd dan Allahyarham Hanafi Majid bekas Pengurus Besar Dasar Profil Sdn. Bhd semuga rohnya aman sentiasa. Amin.

 SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2013.

No comments: